Jeg hadde en plan…

Jeg dro hjem fra treningsleiren på onsdag full av energi og gledet meg til å ta fatt på det nye livet.
Det gikk bra på torsdag.
Grei treningsøkt med Charlie Chihuahua, møte med sjefen på jobben jeg ikke har lenger, koselig prat med tidligere kollegaer.  Jeg hørte meg selv snakke flere ganger om å ikke dvele ved det som var, se forover.  Og jeg mente det virkelig da jeg sa det.

Så kom fredagen.

Den startet og bra. Tur med Charlie Chihuahua.
Men så stoppet det liksom litt opp. Fikk en melding fra noen i det livet jeg ha forlatt. En invitasjon. Noen ønsket en makering av at jeg fratrer vervet som tillitsvalgt. En hyggelig invitasjon. Jeg ble glad. Takket selvsagt ja.

Men med invitasjonen kom alle tankene. Minnene.
Plutselig var det ikke så enkelt å fokusere på fremtiden.
Plutselig var det ikke så enkelt å ikke dvele ved det som har vært.
Plutselig kjente jeg hvor sliten jeg var etter syv uker på treningsleir.
Plutselig var jeg på full fart ned kjellertrappa.

Det ble ikke noen treningsøkt på Ringeriksbadet.
Jeg var heller ikke en skinnende ren tornado som shina Drømmehuset på 1-2-3.
De julegavene jeg hadde tenkt å kjøpe var utsolgt.
Det var kort sagt ikke min dag.

Men jeg fikk kjøpt meg julesokker og juledopapir. Totalt unødvendig, men det gjør meg glad.
Jeg kjøpte billetter ti “O jul med din glede”, Hønefoss sitt fantastiske juleshow. I kveld skal Gamle Gubben Grå og jeg på show.  Det blir gøy!
Jeg gikk på kafe’ og koste meg med hver eneste dråpe av en kaffe-latte med karamell.
Jeg lot meg kjenne på melankolien.  Kjenne på tapet av det som har vært.  Kom til at det at det er så sårt å forlate noe betyr jo at det har vært noe jeg virkelig ha trives med.  Å det å ha fått lov til å drive med noe som har betydd så mye for meg i over tjue år er jo fantastisk.
Selv om fremtiden er litt usikker betyr det jo ikke at det ikke kan finnes like engasjerende oppgaver der fremme.
Jeg har fremdeles politikken. Det er jo minst like moro.

Nå skal jeg ta på meg julesokkene.  Svinge vaskefilla og rydde Drømmehuset.  Sette på julemusikk på full guffe. Den stor høyttaleren til Yngste Sønn står i stua. Jeg får den sikkert til å virke.  Kanskje få opp adventsstjerner og litt julepynt.
I kveld skal jeg pynte meg, kle opp Gamle Gubben Grå og så skal vi på show.
Dette blir en bra dag!

 

6 kommentarer
    1. Skjønner deg veldig godt. Ikke så lett å tre ut av noe som har betydd mye for deg. Men det høres ut som du har hatt en fin fredag og juleshow er stas. Ønsker deg en fin helg 🙂

    2. Snart er du fullbooket med andre ting, hvis det er det du ønsker. Jeg er motsatt – jeg ønsker at hver dag har blanke ark slik at jeg jeg stå opp om morgenen og møte dagen til akkurat det jeg ønsker meg. Slikt liv kan man ikke leve når man må stå opp og gå på jobb. Det er ingen frihet for meg! Det er bare et sted jeg henter penger og ikke noe mer…

      1. Jeg behøver ikke ha fullbooket timeplan. Det er godt med dager jeg bare driver på slik jeg finner det gor godt. Men jeg trenger nok noe å bruke meg til. Være med. Litt vanskelig å forklare

    3. Nei, det skal ikke være så enkelt.
      Men jeg synes virkelig du står på og finner glede i litt av hvert.
      Kos dere på show i kveld. Vel fortjent.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg