Jeg sovna…

Det regner i bøtter og spann ute. Charlie Chihuahua hadde ikke stått opp ennå da jeg var ferdig med frokosten, så jeg gadd ikke mase på han om tur. Tar det når han står opp, og håper været har bedret seg.

Så jeg satte meg ned med et studiehefte med tillatelsen Hvorfor ut av NATO. Vi skal ha et medlemsmøte i Rødt om noen uker å debattere temaet. Jeg føler der er greit å lese seg litt opp.

Det blir kanskje feil å di at jeg satt meg ned for å lese. Sannheten er at jeg inntok horisontalen på sofaen, med pledd og det hele. Men jeg hadde med markeringstusj. Her skulle leses og studeres.

Jeg kom halvveis ut i første kapittel før jeg kapitullerte. Dette var tørre saker. Teksten fenget ikke og jeg leste de samme avsnittene gang på gang. Så jeg la fra meg heftet, krøp godt under pleddet og sovna.

 

4 kommentarer
    1. Kloke mennesker kan skifte mening, som din partileder Bjørnar Moxnes. Hans forslag om at Norge ikke kan melde seg ut av Nato slik situasjonen er nå, fikk støtte i partiets landsstyre i Mai.

      I min ungdoms vår gikk jeg i 1 Mai tog under parolen Norge ut av Nato. Visste ikke helt hvorfor , men var vel litt sånn peace and love og sånt.

      I dag er verden snudd på hodet. Sverige og Finland vil vil medlem fortere en svint. I dag er verdensfreden helt avhengig av Nato. For et lite land som Norge krever trygghet en allianse med andre og betydelige sterkere land som garanterer vår frihet. Og den tryggheten får vi i Nato i dagens situasjon.

      Går den gale mann i Kreml en meter inn i et Natoland, eller et droneangrep på Norske oljeinstallasjoner utløses Natos artikkel 5, En for alle, alle for en. og krigen er over på noen dager.

      Putin blir kuppet av sine egne i Kreml. Forberedelsene er allerede i gang av mennesker som fortsatt har vettet i behold. Som er fullstendig klar over at Nato er fullstendig overlegen militært med sine 5,4 millioner mot Russlands ene million som er inkludert reservestyrker bestående av 16 åringer, pensjonister og løslatte fanger.

      I luften er også Nato overlegen med sine 21 000 kampfly mot Russlands 4000.
      Et annet viktig poeng er at folket i Russland vender seg mot Putin. Hans fata morgana om å bli en ny tsar forble en drøm.

      Innen året er omme har Putin fått asyl i Nord Korea.

      1. Tja, om Putin er i Nord Korea innen utgangen av 2023 vet jeg ikke. Men at han må ryddes vekk før vi får fred, det er jeg sikker på.
        Å melde Norge ut av Nato er som Bjørnar sa ikke et alternativ nå. Mest fordi jeg tviler på at det er et stortingsflertall for det.
        Ut av Nato eller ikke er slik verdenssituasjonen er et vanskelig spørsmål. Vi kan diskutere mer når jeg får kommet meg gjennom heftet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg