Jeg undres….

En av mine svakheter er interiørblad. Når jeg finner slike på Fretex blir de med hjem, og jeg får en kosestund mens jeg blar gjennom bladene og klipper ut gode ideer som blir arkivert i permer til de blir satt ut i live.

Da jeg bladde gjennom et slikt Fretex-funn, et  svensk Elle interiør fra 2016, faller blikket mitt på denne annonsen.  Reklame for vin. Alkoholreklame har vi ikke hatt her I landet siden en gang på 70-tallet.

Det er ikke det at det reklameres for alkohol som setter i gang kjerringtankene denne gangen.  For meg er et reklamefirbud heltcgreit, samtidig hadde jeg ikke reagert så veldig om det ble lov igjen.

Nei det som vekker min undring er advarselen nederst i annonsen. Alkohol i samband med arbete öker risken for olyckor. Er det fremdeles lov å nyte Alkohol i arbeidstiden i Sverige?  Om jeg ikke har så mange tanker om alkohol og reklame er jeg veldig glad for at vi ikke blander jobb og alkohol.

6 kommentarer
    1. Tja, nå er det jo nødvendigvis ingen sammenheng mellom advarsel og lov/ikke lov å drikke i arbeidstid. Den som har blitt avhengig gir blaffen, og mange glemmer hvor lenge en fyllekveld sitter i kroppen.

      1. De som er avhengige av alkohol gir blaffen i en advarsel og.
        Men når man føler behov for å presisere at det øker risikoen for ulykker at man drikker alkohol i arbeidstiden, ja da sier man indirekte at noen, og ikke bare noen ytterst få, gjør det. Man trenger ikke advare mot det utenkelige..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg