Jobba i går….

Det var godt å være tilbake på jobb i går.  Være på lab 3 sammen med Åse. Yndlings-lab og utrolig hyggelig kollega. Bedre start på det å være tilbake etter lang sykemelding kunne jeg ikke ha ønsket meg.  Litt stress med at vi hadde med en student fra Italia som ikke snakker norsk, så jeg måtte knote på engelsk.  Men jenta var utrolig søt og hyggelig, så det var jo i grunn bare gøy.

Kjente jeg var sliten og sulten da det nærma seg lunsj.  Men Gamle Gubben Grå hadde laget salat med nydelig vinangrette til meg, og vi hadde litt lang lunsj fordi det var avslutning for en lege som skulle slutte, så jeg fikk hentet meg godt inn.  Hyggelig å være tilbake i hvitt. Hyggelig å være tilbake der jeg hører hjemme. En del forflytninger av pasienter, men ryggen holdt og skrek ikke mer enn forventet. Dette blir bra!

Etter jobb tok jeg en god pause før jeg satte meg ned og så gjennom mail og litt sånn kontorarbeid.
Men etter to timer var det helt stopp. Skulle regne over en sommerturnus, men hjernen ville ikke henge med, så jeg dro hjem. Godt fornøyd med dagens innsats.

I dag er jeg helt skutt. Har sovet halve dagen på sofaen, og når jeg ikke sover skjeller jeg ut snille Gamle Gubben Grå. Har labbet et parsmåturer med Charlie Chihuahua. Det er alt. Og jeg har ikke kommet meg på jobb for å godkjenne turnusen som planlagt.

Godt det er noen fridager uten planer nå, så jeg får opp overskuddet.

 

4 kommentarer
    1. Si meg ; føler du deg bedre etter å ha skjelt ut snille Gubben Grå? Eller får du et snev av dårlig samvittighet?
      (Mulig jeg bør dukke for ting som flyr gjennom luften…hehe.., men kanskje du skulle trene på å roe ned litt og slappe av. Det er sunnere for hjertet, blodtrykket, stressnivået, blodsukkeret, osv)
      😎

      1. Jeg føler meg bedre mens jeg skjeller ut Gubben…. Etterpå, niks. Da får jeg som regel dårlig samvittighet.
        Du trenger ikke dukke. Jeg kaster sjelden annet enn verbale skyts når jeg er sint – eller sliten.
        Burde sikkert lære meg å slappe av, men det er ikke så lett. Arv og miljø….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg