Julaften er avlyst .

Topbloggeren langt der oppe på bloggtoppen kom ikke med noe nytt i går,  Jeg raste helt ned til en 28. plass.  Der kan dere se hva jeg fikk igjen for å tenke mer på egen helse og bare bruke dagen til å ligge under dyna og synes synd på meg selv.  Men tilbake til julaften som faktisk er avlyst.

Det er Friluftsheidi nede på plass nummer 100 som kommer med denne sjokkerende meldingen.  Innlegget kan du lese her.
Nei, dette er ikke et sutrete innlegg fra en rosablogger som synes det er forkastelig at hun ikke kan feire jul sammen med storfamilien og slekta slik hun pleier.  Ikke en sinnsforvirra trimdronning heller.  Det som har gjort så inntrykk på Friluftsheide at hun griper til tastaturet er at julaften for de som kanskje trenger det aller mest er avlyst!
De som arrangerer julaften for hjemløse og andre som av en eller annen grunn faller utenfor tradisjonell julefeiring har sett seg nødt til å avlyse årets arrangementer.

Friluftsheidi  oppfordrer derfor alle om å dele bittelitt av sin egen overflod denne siste måneden før julaften. Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre litt.  Man kan vipse til Alternativ Julslik Friluftsheii anbefaler., eller du kan støtte Kirkens Bymisjon sitt arbeid gjennom aksjonen “Gled en som gruer seg til jul” .  Det finnes sikkert flere gode hjelpere som trenger støtte.  Frelsesarmeen og julekrybba kommer vel forhåpentligvis til å vøre på plass.

Det er så mange måter å glede de som har det litt vanskelig på.  Det skal ikke så mye til.

10 kommentarer
    1. På vei inn i ribbetåka så ble vipps det første som slo meg. Kanskje noen av de flotte folka i Alternativ jul eller Kirkens bymisjon får midler til å finne på noe annet som kan gi de som trenger det aller mest litt glede i jula, eller ellers👍
      Ps:er nok en smule sinnsforvirra, men blir aldri trimdronning😂

      1. Jeg håper du ikke tok det dårlig opp. Du hadde et fint innlegg om et viktig tema! Alternativ jul gjør et flott arbeid, og kommer sikkert til å bruke pengene de mottar på en fornuftig måte også i år.
        Jeg ville bare slå et slag for Kirkens Bymisjon i samme slengen

        1. Jeg er bare glad for at saken blir delt👍Takk for det! Litt tilfeldig hvem jeg “frontet ” så bra du la til Kirkens bymisjon. Som jeg skrev: ingen kan gjøre alt men alle kan gjøre litt. Og alle kan gjøre noe. Og kanskje vi blir lest og så får vi med fler på laget. Forvirra kan være spennende men sinnsforvirra trimdronning er både sjokkerende og småskummelt, syns jeg. Her er det bare godstemning og smilefjes, glad for deling, og ittnå’ å ta ille opp. Sååå sinnsforvirra er jeg ikke!

          1. Og inspirert av deg så opprettet jeg akkurat nå en innsamling på Facebook. Takk! Alle monner drar👍

    2. I år er det viktigere enn noen gang at vi hjelper de som trenger det mest, og jeg håper de ulike organisasjonene finner gode måter å ta vare på de hjemløse og andre trengende både i julehøytida og ellers.
      Vi som har tak over hodet og mat på bordet må bidra så godt vi kan, og som både du og Heidi skriver: Alle kan gjøre litt.

    3. Jeg kjøpte et par julegaver ekstra til noen jeg vet sliter, så dropper jeg heller en kafeetur eller to 😉 Det er uansett ikke sunt i disse dager, hverken på den ene eller andre måten. Finn.no flommer over av folk som trenger hjelp. Noe er sikkert svindel, men jeg tror faktisk de fleste er helt ekte, fortvila mennesker som ikke får det til å gå rundt. Flere av hjelpeorganisasjonene har tidlige frister, så noen er helt sikkert for seint ute. Lurt å støtte de lokale hjelpeorganisasjonene rundt om. Bra med fokus på dette!

      1. Det er mange måter å glede noen som trenger det.
        Jeg støtter Kirkens Bymisjon, er innom kaffeen deres jevnlig. (Byens billigste latte.) Pleier og å ha en overraskelse til folk jeg veit sliter litt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg