Juleforberedelsene

Da jeg satt på treningsleiren gledet jeg meg til å komme hjem og ha god tid på å skape jul. Kose meg i nyte førjulstiden maksimalt.

Lite ante jeg at jeg i løpet av den første uka hjemme skulle ha skaffet meg ny jobb, og at jeg begynner å jobbe allerede neste uke.  Det var den beste julegaven jeg kunne få.  Plutselig var ikke maksimal julestemning i Drømmehuset så viktig. Julekosen derimot har jeg ikke tenkt å fire på.

Vi (eller Gamle Gubben Grå for å være ærlig) har fått opp julegardiner både i stua og på kjøkkenet. Adventsstjernene lyser opp stuevinduene og vi koser oss med adventskalendere fra ungene. Jeg er godt i gang med julegavene og har ryddet og vasket noen skap i tilfelle Svigermor eller andre skulle finne på å sjekke de når de er her på julefeiring. Joda, det er blitt gjort en del juleforberedelser denne første uka i advent.

Nå har jeg funnet frem strikketøyet. Det er denne bjellekransen. Fremdeles er det igjen 18 bjeller. Men det går greit. Blir den ikke ferdig i år sier ryktene at det kommer en ny jul neste år.  Det ville heller ikke bli første året om jeg bestemte meg for å sitte oppe hele natt til julaften for å ferdigstille et prosjekt.

Gløgg i koppen, et par pepperkaker, fyr på peisen og strikketøy. Blir ikke feil start på helga det.

 

6 kommentarer

Siste innlegg