Julegavene mine

Jeg er utrolig heldig og takknemlig, for jeg fikk så mye fint til jul.

De fleste som kjenner meg godt vet at jeg samler på nisser. Hvor mange jeg har er jeg usikker på. Jeg teller litt sånn kjapt her jeg sitter i godstolen, rundt 50 på peisen, 10 – 15 i Tante-sofaen, rundt 10 i nissebyen, 6 ute på tramnen tre på badet, 5 på kjøkkenet.. og en balje med nisser jeg ikke har tatt opp i år.

Til jul i år fikk jeg selvsagt noen nye nisser til samlingen. Blant annet den du ser på bildet øverst. Den er laget av designeren Lene Bjerre. Vi synes den passer fint i 2020 fordi skjegget minner om et munnbind. Her i huset blir han nok hetende munnbind-nissen.

Disse to fikk jeg av Eldste Sønn. Kjempemorsomme. De får stå borte ved rokken å rocke.

Denne fikk jeg av Barndomsvenninna. Står for tiden på salongbordet.

Nissen jeg fikk av Datteren som holder seg for nesa har jeg hengt på badet. Den har et herlig ansiktsuttrykk. Jeg elsker den.

Datteren ja. Hun ga oss jo den flotte “gull”-juletrefot-skjuleren som jeg viste bilde av i innlegget Gamle Gubben Grå og Kjerringas julekalender del 24

Den er jo bare nydelig! I tillegg fikk jeg altså denne nissen med utpreget luktesans, og som om ikke det var nok så ga hun meg den morsomste og mest rørende julegave jeg noen gang har fått.   Hun ga meg nemlig et nytt kne med tilhørende legg og en ny rygg. De to kroppsdelene som er mest begredelige og moden for utskifting på denne kjerringa.

Hvis du synes det er litt rart at jeg har fått nytt bein og ny rygg, må jeg forte meg å legge til at det er kulepenner utformet som kroppsdeler. Jeg elsker de og. Virkelug min form for humor.

Av Svigermor fikk jeg en veske. Fin og gul, og blir bra når det går mot vår. Stor nok for nettbrett og notatblokk.

Gamle Gubben Grå hadde og tatt på seg spanderbuksa. Jeg fikk en bok som jeg har ønsket meg (selv om det allerede ligger 24 bøker i haugen med bøker jeg skal lese når jeg får tid.)

Boka er skrevet av Jonas Jonasson. Du vet han som skrev om “100 åringen som krabbet ut av vinduet og forsvant” og “101åringen som tenkte at han tenkte for mye”. Jeg forventer ellevill humor med en lun varme.

Jeg fikk og yx- koppen så jeg kan gå kaffe når vi er ute på tur eller jeg farter til Drammen på møter. Kjekt å ha! Og så fikk jeg flotte røde tøfler.

Fikk du mye fint til jul?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg