Julegaver

Inspirert av Mamma på hjul har jeg nå kjøpt en julegave. Jeg tror det er årets første. Målet er å være ferdig i god tid før 1. Desember. Jeg kommer sikkert ikke til å nå målet mitt i år heller.

“Mål er noe man skal strekke seg mot” har jeg hørt. Liksom noe en ønsker at skal skje, men som en samtidig vet at er helt urealistisk. Fynd ord kalte representanten fra Høyre det i valgdebatten i forrige uke. Det var når vi snakket om “Leve hele livet” og “Hva er viktig for deg?” Det var ikke så farlig å etterleve det, bare man hadde det som et urealistisk mål.

Så jeg har dom mål å bli ferdig med alle julegavene før vi går inn i advent.  Det gjelder å sette seg hårete mål.

6 kommentarer
    1. Jeg synes at det å kjøpe julegaver hører julen til. I november en gang bruker jeg å tenke julegaver. Da er butikkene uansett full av julepynt selv om det enda er lenge til jul.

    2. Jeg har heklet duker, heklet sjal, strikket tøfler og tova dem. Tenker om jeg skal ta å strikke noen Marius votter å tove. De varmer godt i vinterkulda. Kjekke gaver å gi i julegave. Har vurdert å shoppe litt på nett. Slippe å gå rundt i butikker å stresse livet av meg. Smitten herjer og jeg tar mine forholdsregler. Vil kose meg i advent tiden, ikke sitte som slakt på julaften.

      1. Det var mange flotte gaver!
        Jeg har og tenkt på netthandel. Med god planlegging går det veldig greit. Et år ønsket Datteren seg dusjforheng med det periodiske system i julegave. Jeg løp rundt i alle tenkelige og utenkelige butikker og lette. Fant det ikke.
        Rett over nyttår fikk jeg ideen om at jeg skulle søke på nett om hvor jeg kunne finne det, og forhåpentligvis finne det før fødselsdagen i mars.
        Det tok meg under ti minutter å finne dusjforhenget i en dansk nettbutikk. Ti minutter til for å bestille det, og under en uke senere lå det i postkassa vår.
        Tenk hvor mye tid jeg hadde spart hvis jeg hadde gått på nett først…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg