Kaffe-latte-date.

Det ble kaffe-latte i dag. Sitte på kafé å skravle en lørdags formiddag, bare Gamle Gubben Grå og jeg. Stevnemøte, selv om vi har vært par i over 30 år.

Jeg snakker engasjert og med hele kroppen, om politikk og om lokalavisa.  Gamle Gubben Grå lytter tålmodig. Kommer med et ja, eller ha innimellom. Så snakker vi om andre ting. Hva vi skal ha til middag eller noe fra nyhetene.  Vi traff ikke på kjente i dag, men noen ganger gjør vi det og folk får gjerne slå seg ned ved border vårt. Jeg liker slike lørdager.

Vi var raskt ferdig med husarbeidet i dag og dro tidlig til byen, og dermed tidligere hjem. Nå har jeg tenkt å ta en liten strekk på sofaen før jeg starter med middagen. Det er lørdag. Det er lov å kose seg og være litt lat.

13 kommentarer
    1. Viktig å kose seg selv på en lørdag. Her er hele huset shina og gubben tok det meste. Herlig. God bedring til ryggen. God helg.

    2. Høres koselig ut! 🙂 Samboeren og jeg har også en plan om å dra ut sammen snart. Det er sjelden vi gjør det, men det blir ofte gode samtaler av slikt. 🙂

        1. Da jeg var i slutten av 20-årene var vi en fast gjeng som møttes på en fast kafé hver lørdag. Noen kom ofte, noen sjeldnere. Har gode minner om disse lørdagene 🙂

    3. Vi går ikke så ofte ut og drikker kaffe latte. Er mest meg det. Hr Frodith liker bedre øl. Så da er vi ikke enige om steder. Øl-steder er dårlige latte-steder. Men vi er en del ute og spiser på restaurant. Eller har vært. Litt lenge siden nå. Ble plutselig så dyrt her og der… 😮

      1. Vi er avhengige av bil for å komme oss til steder vi kan nyte kaffe eller øl. Da blir det som regel kaffe. Gubben drikker ikke latte da,men kaffe går greit. Gjerne cappuccino

    4. Jeg synes dere har vært flinke til å holde på den kafedaten i det nye året👏🏻👍🏻☕️
      Veldig bra!🤩
      Man trenger å komme seg ut av huset og se litt nye ting av og til.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg