Kaffe ved elva

Her om dagen, jeg tror det var på søndag, luftet jeg hundene langs elva. Stien vi gikk på gikk langs Randselva, men hører ikke til Elvelangs, den litt met urbane gangveien langs elva. Dette var ikke i så sentrale strøk, selv om jeg ikke vil kalle det direkte usentralt.

Der ved elvebredden oppdaget jeg en gapahuk, antakelig satt opp av Jeger & fiskeforeningen. Jeg tenkte straks at det ville være et perfekt sted for en kaffekopp ved en senere anledning.

I dag var en slik anledning. Jeg pakket sekken med kaffe på termos og et par tur-krus, og tok med meg Gamle Gubben Grå og hundene på tur.

Det duskregnet lett på starten SV turen, men hva gjorde vel det? Vi skulle jo raste under tak.

Snart satt vi i gapahuken, koste oss med kaffe og så på elva som fløt forbi.  Et par fugler kom svømmende og tok av mef kraftige vingeslag. Då de ikke før jeg hørte vingeslagene så litt usikker på hva slags fugl det var. En ølboks srilte i god fart med strømmen nedover elva. To fiskere med fiskestang og store ryggsekker kom vandrende. De gikk videre nedover, men tipper de slår leir i gapahuken senere i dag når vi ikke var der lenger.

Vi skulle ikke bære så lenge. Bare nyte en kaffekopp og roen ved elva. Så dro vi hjem igjen. Noen ganger skal det ikke mer til for å lage seg en god opplevelse.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg