Kakebord….

Anna Rasmussen, mammaen til Michelle,  er på toppen av bloggtopplista i dag. De har feiret 9-års dagen til Michelle og hun viser oss kakebordet.

På ny føler ei gammel kjerring som har passert 50 seg totalt mislykket som mor. For slike kakebord har ingen av mine barn hatt på sin 9-års dag, eller noen annen bursdag.

Vi har hatt kaker, is, gele, jordbær …  Ja kanskje har kakebordet våre vært mer vellfylte, men aldri så lekre. Kakebordet til Michelle er jo et kunstverk, en installasjon! Hadde jeg skulle lage et kakebord etter å ha vært på besøk hos Anna, ja da hadde jeg fått prestasjonsangst.

Litt usikker på om dette innlegget hører hjemme under mat eller kunst….

11 kommentarer
    1. hehehe kanskje hører innlegget inn under begge kategorier……….

      Jeg ser på barnebursdager og “Babyshower” – selskaper og får bakoversveis til tider. Noe så oppstæsjet og forseggjort som jeg aldri hadde forestilt meg at et selskap kunne bli. Rene kunstverkene ja……….. Og hva koster det ikke???
      Jaja………..
      Jeg tror mine barnebursdager og dine – har vært supre – med det som har vært på bordet 🙂

      1. Vi har noen unge i familien som er råe på kunstferdige kaker… Og sukker, marengs osv er ikke det dyreste hvis man lager det selv…. Men jeg hørte vel aldri noen klager på mine kakebord heller…

      1. Nei, husker ingen klager,,, Men husker kaker jeg hadde strevd med å pynte som knapt rørt fordi muffinsen var det som ble spist…. før leken fortsatte (4 års dag)

    2. Jeg tror våre kakebord både var og er mer enn gode nok, og med et større utvalg enn smultringer, muffins og marengs på pinne. Jo da, Anna Rasmussens kakebord ser rosa og søtt ut, og min kommentar er ikke ment som noen forkleinelse av hennes smak (smaken er som baken, osv), men hadde jeg presentert mine barnebarn for noe slikt hadde de protestert.
      Så ikke føl deg mislykket, vær heller stolt av dine velfylte kakebord med is, gele, jordbær og kaker. Slike kakebord gir også gode minner til de barna som opplever dem.

    3. Vær glad du har minnene om dine barns bursdager godt bevart i hjertet, eventuelt også i private albumer. Det er bare tragisk å se hvordan bilder av oppstilte barn i en plasik-pyntet stue liksom skal vise hvor vellykket bursdagsfeiringen var. For en hel verden å forsyne seg av og snoke i.

      1. Jeg tror designerbusdagen var på lørdag, og så hadde Michelle bursdag med venninnene – med kaker Michelle hadde laget på søndag. Håper det var jenta som da bestemte hvordan hun ville ha det bordet og de kakene. Har sett bilder a baking av bløtkake….

    4. Her er nok ikke kakebordene så stilige, men til gjengjeld er utvalget som oftest mye større. Tjihii… Det fordi alle i heimen har hver sin favoritt og så må jeg alltid teste ut ei ny oppskrift når anledningen byr seg. I tillegg kommer alltid mamma med et par kaker ekstra, sånn i tilfelle det skulle bli litt lite….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg