Kjerring i vinterland

Av innlegget Friskt ute i går kan en kanskje få det inntrykket av at denne kjerringa syter og bærer seg over  å være ute bare fordi det er noen minusgrader. Det gjør jeg ikke. Det kan fort bli både 10 og 20 kuldegrader og mer til her jeg bor. Det jeg protesterte på var at noen mente det var deilig! 

I går var det ingen blå himmel, og ingen høstfarger. Bildet over er tatt sånn ca en kilometer fra der jeg fotograferte treet på tirsdag. Dette er tatt dagen etter. Etter at høst er blitt vinter. Og ja, kjerringa er ute på tur selv om snøen laver ned.
Det var ikke så kaldt på onsdag. Snø betyr skyer, og da er det gjerne mildere enn når det er klarvær på denne tiden av året.

I det minste inne i skogen. På de åpne jordene kjente man snoen og snøen som føyka rundt oss.
men vi var ute på tur for det.


Det går mot desember og førjulstid. Jeg kan godt ha snø på denne tiden av året, og så kan det heller bli en tidlig vår. Helst i januar.

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg