Friskt ute i går

Det var en flott dag i går, før det begynte å snø.  Så selvsagt ble det tur med hundene.  Se, bare på bilde for en fantastisk dag det var. Det er ikke alltid november bare er grå og trist. Dette bildet er tatt 28. november på Ringerike.

Men du hvor kaldt det var! Minus 9 beit godt i kinnene, spesielt fordi vi gikk nær en åpen elv og i åpent lende hvor snoen fikk godt tak. Deilig og friskt! skriver Vibbedille om turen hun gikk borte på Stavanger-kanten. Jeg nøyer meg med å si at det var friskt. Synes ikke minus 9 er direkte deilig. Og ja, vi hadde klær på. Vi er gamle speidere begge to, både Gamle Gubben Grå og jeg. Vi kan å kle oss på tur.

Det ble ikke den lengste turen, men er det ikke så at hvert skritt teller?
Vel, man får i det minste naturlig friske roser i kinnene etter en slik tur i kulda.

Et par, tre timer senere begynte det å snø. Lette fine snøfnugg. Det har og snødd i natt. Om det fremdeles gjør det vet jeg ikke. Det er fremdeles mørkt ute. Har ikke gått ut for å undersøke. Er ikke så opptatt av snø.

Jeg tar meg heller en stor kopp te og venter på at det skal lysne, så legger jeg dagens planer etter det. Men det blir nok en tur ut i dag og,, snø eller ikke. Har man hund så må man det.

 

7 kommentarer

Siste innlegg