Kjøpt leilighet

Isabell Raad vant budrunde i går, og har kjøpt seg leilighet. Dama er forståelig nok i ekstase.  Hun er og den første i sin familie som kjøper bolig – så for henne er nok dette ekstra stort.  Jeg må bare gratulere.

Husker godt da vi kjøpte vår første bolig, en rekkehusleilighet, og kunne flytte ut fra sykehusleiligheten vi hadde bodd i.
Budrunden var ikke så heftig da.  Et par telefoner så var leiligheten vår for 330.000.  Det var en borettslagsleilighet, og året var 1992. Vi overtok leiligheten i februar 93.  Jeg husker enda den stolte og spente følelsen da vi gikk inn i rekkehusleiligheten for første gang.  Jeg, Gamle Gubben Grå og Datteren.
Leiligheten så annerledes ut uten møbler, og vi så straks at vegg til veggteppe i stua måtte ut.  Det var lys- grått, og man så tydelig hvor det hadde stått møbler og hvor “gang-stiene” var.  Vi reiv det ut første dagen, levde med et stygt lineolumsgulv til vi fikk råd til laminatgulv når feriepengene kom et halvt års tid senere. Mørkt brunt laminatgulv i lønn.  Det var utrolig flott, men alt av støv og møkk syntes ekstra godt.  Ikke så smart da familien etter hvert besto av tre barn og hund….Men jeg elsket det gulvet.
Vi reiv også ut vegg til vegg teppe på do.. Det tror jeg vi gjorde i løpet av den første timen vi eide boligen.  Jeg mener, Hallo! Vegg til vegg teppe på DO!!!
Doen hadde og en sennepsgul vegg, nærmest diare’-brun.  Den ble malt første ettermiddag.

Isabell har mange planer for leiligheten.  De fleste boligkjøpere har jo det.  Hun skal totalrenovere badet, sette inn peis, muligens bytte gulv, vegger skal males og vegger skal rives og det ene soverommet skal gjøres om til walk-in-closett..
Det skal bli gøy å følge prosessen.
kanskjeblir det mer innredning enn klær på bloggen hennes fremover- så får vi se om hun da beholder topplasseringen.

10 kommentarer
    1. Så hyggelig for Isabell Raad at hun har fått sin første leilighet. Hun har sikkert råd til å fixe alle tingene hun vil forandre ned en gang. Ikke at jeg er er misunnelig, men jeg må nok vente med å fixe ting i min leilighet nå 😳

    2. Fint med morsomme oppdateringer av hva som skjer på toppen av bloggen..hehe.. og leilighetskjøp er viktige saker ! Koselig bilde <3

    3. Jeg er så glad jeg ikke skal flytte mer…det er ihvertfall planen..har akkurat hjulpet sønn og svigerdatter og flytte inn i ny innkjøpt hus…og der skulle de egentlig bare male litt..men plutselig skulle nesten ALT gjøres….De unge MÅ ha alt nytt virker det som…hihih noen da….:-) Men veldig fint og deilig…om man har tid og penger til det….

    4. Ja man glemmer sjelden den først bolig. Nå bor vi jo i mitt barndomshjem, så det er jo minner fra ulike tidsepoker herfra 😀 Men SÅ enig med deg,, teppe på do 😛 Har aldri hatt sansen for teppegulv 🙂

    5. Jeg husker jeg besøkte dere i leiligheten på Tolpinrud.😊 Den lå i utkanten av boligfeltet og så tror jeg den var gul? Husker best at jeg fikk servert nydelig mat, og så satt vi ute på verandaen etterpå.☺️

      1. Du husker godt. Rekkehuset var gult. Jeg husker du var der. Sammen med noen av søsknene til Gamle Gubben Grå? Hyggelig at du likte maten. Jeg husker ikke hva vi serverte. Men jeg er jo gift med enkokk, så det var sikkert han som hadde ordna maten

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg