Klar beskjed!

Da jeg begynte dette prosjektet med å “analysere”, kommentere, harselere med toppbloggerne var den litt humoristiske ideen at jeg liksom skulle kunne lære litt av disse toppbloggerne.  Lære knepene slik at jeg selv kunne havne på topplista og tjene millioner av kroner… eller om ikke millioner, så litt påfyll til en slunken radiograflønn.

Min klare tale, og litt hjelp av Kokkejævel som flere ganger har omtalt bloggen min har jeg langsomt kommet meg oppover på lista.  Nå ser jeg ansiktet mitt blant de 40 øverste daglig (selv om det holdt så vidt i dag.)
Og i dag er det nok en gang Kokkejævel som er øverst på bloggtopplista og med sitt innlegg formelig ber om klar tale fra denne kjerringa, og klar tale skal han få.:
Gå planken og hopp i havet!!!  (Det er sol i Alta i dag? Og ikke alt for kaldt i vannet? Og du kan svømme, selv med bare en arm? Jeg vil jo ikke ta livet av Kokken heller. )   For innlegget ditt i dag…..vel, hadde jeg skrevet det så hadde ikke jeg kommet meg særlig oppover på lista.  Nei, da kunne nok ikke jeg lenger glede meg over å se mitt vakre ansikt på bloggtopplista.

Og enda verre.  Hadde ikke Kokkejævel ligget øverst på lista på grunn av langt bedre innlegg i går, likte spesielt godt det om røyking av fisk og hadde gledet meg til å skrive om det.   Det har jeg faktisk, tro det eller ei, drevet med.  Ikke laks da, men sik.
Men nå skriver jeg meg helt bort igjen.  For det jeg skulle skrive om var jo ikke fisk, men at jeg får frysninger bare ved tanken på at Kokkejævel ikke skulle ha ligget øverst på bloggtopplista i dag. For hva hadde skjedd da?
Jo da hadde Anna Rasmussen ligget øverst på bloggtopplista, og det hadde betydd bråk.  Virkelig bråk for denne kjerringa!!
For Anna Rasmussen siste innlegg er en såkalt “Roomtour” på datteren hennes sitt jenterom.
Vel, jeg har ett “barn” som fremdeles bor hjemme. Yngste Sønn, en 23 år gammel blikkenslagerlærling.  Jeg tror ikke han hadde blitt spesielt glad hvis jeg hadde laget en “Roomtour” med bildedryss av bilder av rommet hans.   “Blikk-fanter” har også mye kniver og skarpe ting i verktøykassa si, og han løper langt raskere enn denne kjerringa med alle sine fysiske begrensninger.

Så skjerp deg, kokken.  Det holder ikke å skrive om korssting-broderier, halvferdige blomsterbed og været hvis du skal beholde topplasseringa!
(Selv om jeg likte det do-skiltet. Flink hun kjæresten din…)

6 kommentarer

Siste innlegg