Konge og kvalme.

Hm, Stina har visst ennå ikke kommet seg etter 30 års dagen. Intet nytt derfra.

Skroller meg og raskt gjennom oppskrift på hjemmelagde hamburgere. Jeg er mett etter middagen i går ennå. Tortillalefser med crispy poteter, reinsdyrskav og soppstuing. Mulig jeg deler oppskrift senere, men bilde ble det ikke. Fotografering blir fort glemt når klokka er nærmere 22 før maten er ferdig.

I går var det møte i Hovedutvalget og Rødt arrangerte et åpent møte om strømpriskrisa. En engasjerende ettermiddag og kveld, og dermed sen middag.  Mitt nye liv er rolig forhold til slik jeg levde før, jeg har mye fritid. Samtidig kjenner jeg at det gjør godt. Jeg rekker å hente meg igjen mellom slaga. Er sliten I dag. Godt å slippe å stresse ut døra før det lysner av dag.

Fortsatt ikke noe nytt fra hun som bare holder bloggen I gang. Likevel ligger hun på en tiende plass, forstå det den som kan.

Folk reiser til sol og sommer. Det høres unektelig litt fristende ut. I går gikk jeg fra rådhuset til sentrum uten piggsko. Det gikk greit, men med nok av issvuller føltes det som risiko-sport. Jeg vet jeg er blitt rimelig pysete når det gjelder vinterføre, men jeg orker ikke mer titan nå.

I innlegget Kjerringa er stum av beundring.kåret jeg Allan til fremtidig bloggkonge. Mulig det har gått litt til hodet på den prominente toppbloggeren, for selv om han gir meg hederlig omtale så det holder i dette innlegget, så er det vel litt for mye forlangt at vi leserne og undersåtter skal vippse han appanasje? Han burde vel heller forsøke seg på å kreve inn skatter slik som småkongene gjorde i gamle dager. Som politiker vet jeg at det å snakke om økte skatter eller økte godtgjørelser til oss selv fort gjør at populariteten synker.

Klikker meg så gjennom den ene ukemenyen etter den andre mens jeg gjesper litt. Vi skal ha noen spicy scampi og rødkålsalat til middag. Det er jeg som er kokk også i dag, så får vi se hvordan det går med fotografering. Om jeg husker det i dag.

Gud hvor jeg gjesper! Mulig jeg kunne trengt en slik energidrikk. Det er noe jeg aldri drikker. Tror heller jeg tar en strekk på sofaen etterpå. Som sagt, lite planer for dagen og kroppen er sliten. Har sovet lite i natt. Kroppen værker i diverse ledd og slitte deler.

Først på fjerde plass på bloggtopplista fant jeg et innlegg som jeg fant interessant. (Jeg begynner på det innlegget som ligger over meg på lista og jobber meg oppover). Det var innlegget til  Doc og Dask Jeg visste ikke at det fantes armbånd mot kvalme. Interessant.

Og innlegget til Doc og Dask var vel og det jeg fant mest interessant på bloggtopplista I dag. Ja bortsett fra all den rosende omtalen inne hos Allan. For på toppen er det en bursdagshilsen og karbonade med løk.

 

 

 

8 kommentarer
    1. Mye god mat i Drømmehuset…Dere er flinke til å variere. Og yngste sønn har vel smakt det meste..
      Vært glatt her i mange dager nå, ren holke..jeg går jo til jobb og må bruke brodder.
      Men det øsregner nå så håper restene av glatta…drar…Tungt å gå slik!

      1. Slitsomt med holke. Vi har fremdeles nok av snø. Ja, vi har mye gid mat. Vi liker å prøve ut oppskrifter. Ungene gar måtte smake. Eldste Sønn er flink med mat og har blitt glad i matlaging. Datteren skryter av at hun er oppdratt med at vi lager mat fra bunnen av. Vel, det er en sannhet med modifikasjoner. Vi har da Grandis og andre kjappe løsninger rett som det er.
        Jeg er vokst opp i en familie som lagde maten selv på en helt annen måte. Vi dyrket poteter og mye av grønnsakene vi spiste. Plukket så og si alle bær og frukt vi brukte. Fisket fisken og hadde kjøttet fra egne griser, okser, kalkuner og høner. Ja og sauer etter at faren min ble pensjonist….
        Mat er gøy, og vel en av de få tingene GGG og jeg har som felles hobby.

    2. I Drømmehuset serveres det stadig gourmetmat.🤩👍🏻
      Tror ikke dere er veldig kjedelige i matveien. Slik blir det fort i husene til matinteresserte folk.👍🏻
      Godt du har en hjemmedag etter lang møtedag.🤗👍🏻

    3. Ja, du bør være forsiktig med å gi meg så mye hederlig omtale til disse innleggene mine. Det går rett til hodet, og i ettertid så ser jeg at det er jo ikke helt bra å føle seg som konge og forlange at undersåttene skal vippse appanasje. Men nå er det nok ikke lenge til jeg kommer med noen skikkelig ordinære matinnlegg, eller hva verre måtte være, i mangel av annet å blogge om, så da kan det fort bli en radbrekking eller to av innleggene, eller at det beste fall blir forbigått i stillhet. Jeg kommer nok snart ned på jorda igjen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg