Krekling by night

Her om dagen var jeg på et møte på Kongsberg.  Et kveldsmøte, og det var tydeligvis noen som likte å skrive overtid med gaffel som ledet møte for TTT ting tok tid.  Klokka var nesten 20 før møtet var slutt, og over 20.30 før jeg satt i bilen. Alltid noen som vil snakke litt i etterkant av møter.

Jeg hadde som vanlig kreket meg ut av sengen rundt 05.30 denne morgenen, og forlatt huset 06.30 for å starte på en lang arbeidsdag.  Så da jeg kjørte ut av Kongsberg etter 14 timers dag var jeg rimelig sliten.

Jeg har vært en del i Kongsberg de siste årene, og bodde der ett år i ungdommen da jeg gikk på grunnkurs i brilleknusing. Hadde et lønnlig håp om å bli optometrist, men  fant ut at det liksom ikke var noe for meg etter et år på grunnkurs optikk.  Men denne kvelden var jeg sliten og trøtt, det var langt på kveld, og veivesenet eller noe slikt driver og lager ny vei mellom Kongsberg og Hokksund.  De har i grunn drevet med det en stund, men det var en del endringer jeg ikke helt hadde fått med meg…

Så gikk det som det måtte gå, og plutselig befant jeg meg i de skarpe svingene nedover mot Krekling.  Jeg var helt tydelig på gamleveien, slik veien var for mange år siden.  Den veien med den skarpe s-svingen i en nedoverbakke, og med en trang jernbaneundergang  midt i s-en, og altså i bunn av bakken.

Det siste jeg trengte på en i grunn lang nok dag var en liten omkjøring innom steder med rare navn.

 

5 kommentarer
    1. Husker godt den undergangen…, etter å ha vært på hyttetur oppe i Numedalen. Det skjedde ofte at vi sto i lang kø pga ulykke eller noen som hadde satt seg fast.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg