Kveldstanker…

Vindskjev, og litt ruskete, men fremdeles oppegående. Jeg synes dette treet symboliserer meg på en ganske så god måte.  Kanskje jeg bør få printet ut dette bildet og rammet det inn?

Det er i det minste slik jeg føler meg i dag. Ei kjerring med alle sine skavanker, men fremdeles høyst oppegående.
Sjekken hos legen gikk bra, både legen og jeg var fornøyd. Så da en det bare å fortsette livet som jeg gjør i dag.

Fornøyd med at prøvene var så bra, faktisk bedre enn på lenge. Jeg var litt engstelig for at de ikke skulle være bra. Det er en del ting rundt meg som påvirker meg slik at jeg var redd det og kunne gi utslag på blodtrykk så vel som blodsukker. Kropp og sjel henger sammen på flere måter enn vi tenker, og jeg har erfart at stress kan påvirke blodsukkeret mitt.  Godt da å se at blodsukkeret er bra. Jeg slapper litt mer av da. Kjenner at skuldrene senker seg litt.
Jeg kan være sterk for de som trenger meg uten at det går på helsa løs.

Oftere og oftere tenker jeg at restarbeidsevnen jeg har igjen, den burde jeg styre selv. Skape meg en inntekt uten å være ansatt hos noen. Er det en gang i livet jeg skal gripe den muligheten, så er det nå.
Hva og hvordan er litt mer diffust.  Synd denne plattformen ikke er like inntektsgivende som den en gang var. Jeg mener, det hadde jo vært greit og videreutvikle et konsept som allerede er der.

Sånn sitter jeg og tenker. Fokuset er mer på kreative ideer som spinner rundt i hodet mitt. Noen litt høytravende, andre litt mer håndgripelige og realistiske.
Bokprosjektet jeg har lekt med en stund begynner å bli noe mer enn løse notater. Andre ideer svirrer og må bearbeides mer.
Sånn svirrer tankene når det lir mot natt. Jeg sitter her med tekoppen og føler at livet tross alt er bra.

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Du er da så mye mer enn et vindskjevt tre … og synes ikke det der var noe annet enn deprimerende å ha på en vegg, men ja man kan føle seg slik av og til. Ut å klemme et tre i morgen🤗 Ha en godnatt og drømme noe fint

      1. Jeg er nok mer enn et vindskjevt tre, du har rett i det.
        Synes treet viser stayer-vilje mer enn det er deprimerende. Men jeg skjønner hva du ser. Bilder kan tolkes på så mange vis.

    2. Det er veldig synd blogg betaler så lite til de som ligger høyt på lista. Før var det noen kroner å hente der og det ble jo en fin inntekt. Restarbeidsevnen din har mange muligheter. Du får finnes på noe lurt. Skrive kan du jo. Selge strikk er sikkert ikke deg. Men skribent i en avis, skrive den boka. Jobbe med å få annonser på bloggen. Begynne å dele bloggen din på nettet. Instagram betaler jo for følgere. Er det noe du kan jobbe mer med! Blogg er ikke flinke lenger. Det er for lite å tjene til en kaffekopp pr. måned. Det kan man ikke leve av.

      1. Jeg må nok tenke litt annerledes ja, Bloggpengene holder ikke til mer enn kaffe-latte-budsjettet.
        Du har helt rett å strikke for salg ville ikke gi meg penger. Men skrive kan jeg. Jeg har noen tanker og planer – og det går fremover med boka…

    3. Ja jeg tenker dine tanker til tider…. jeg har en rest som skal testes ut i nær fremtid og forbi— skulle ønske jeg kunne leve av dette med å skrive…. vi får se.
      Vi er vel litt vindskjeve av og til – når energien faller nedover og slitenheten tar litt over… Stå deg vel 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg