Kvinnelige demonstranter

Denne annonsen kom jeg over i gårsdagens Aftenposten. Den er egentlig fra 1970-tallet.

Et firma annonserer etter kvinnelige demonstranter til å stå på en varemesse å demonstrere kjøkkenutstyr.. interesserte bes ringe fru Christensen for å avtale tid for konferanse.

Jeg aner ikke hvordan damene som leste denne annonsen reagerte. Om de så humoren i å annonsere etter demonstranter til å demonstrere hudholdningsutstyr. Det var en del 8. Mars tog på de  tiden hvor kvinner de instruerte for å komme seg vell fra kjøkkenbenkene og ut i lønnet arbeid. Nå skulle de få jobb for denne demonstrasjonen, men likevel….

Tidstypisk er det og at henvendelser skal rettes til fru Christensen.  Når noen sier fru Bøhler til meg i dag, ser jeg meg alltid forvirret rundt og lurer på hvor Svigermor er…

Jeg tror det fort kunne finnes noen kvinnelige demonstranter dom kunne de instruere mot denne annonsen.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg