Langt nede…..

Jeg klikker meg inn på blogg etter blogg. Starter øverst med Mamma på hjul, og leser om søndagsbesøk, ukemenyer, krydderblandinger og hyllest til et garnnøste. Men ikke noe som helt fenger interessen til denne kjerringa.  Ikke sånn at jeg griper etter tastaturet.
Barnebursdager og barnerom jeg har lest om flere ganger før, klesinnsamling til flyktninger fra Ukraina burde jeg skrevet om men ikke så tidlig på morgenen og så var det mer mat. Jeg sukker og klikker videre.
Jeg har sansen for han i boden, men ert helt innlegg om parkering av bobil…., noen har vært på kino, søndagsbesøk og bollebaking sukk. Ikke en gang Bunny provoserer i dag. Han har bare ny heading.
Kyllingpanne og Quotos til kvelds, lekeland og de evinnelige eldgamle pannekakene jeg har klikka inn på hundre ganger før.  Ingen ting fenger helt min interesse.
Janne Nordvang og ukas små øyeblikk er fast søndagslesing, men gir ikke inspirasjon til eget innlegg denne gangen, ikke gamle innlegg om at folk ikke har operert nesa heller.
Videre var det et par innlegg om litt slappe søndager, ishockey og en førjulsvlogg????, Ingen kan si at blogg ikke er variert. Jeg klikker meg videre. Er ikke ikke helt i modus for julepynt selv om jeg har planer om å være litt tidligere ferdig med julepynten i år enn jeg pleier.
Flott tur ved Glomma er bare irriterende. Bilder av bar mark mens jeg sitter her omgitt av hvit snø og is så langt øyet kan se. Et langt innlegg om mage-, tarmutfordringer, noen ønsker God natt, Black-Friday-tilbud fra november i fjor og bilder av papirlommetørklær, Ibux og negative koronatester vil det ingen ende ta?  Er det ingen som klarer å komme opp med et innlegg som får kjerringa til å stoppe opp?

Jo! Endelig på plass nummer 29 har vi Egils mat og plutselig er det noe som fenger interessen.
Jeg tror ikke jeg har vært inne på denne matbloggen før, og det som får meg til å stoppe opp er oppskriften

Fastelavnsboller med karamellisert Tulipbacon og peanøttsmørkrem!

Fastelavnsboller med bacon og peanøttsmør????? Jeg skal ikke påstå at jeg fristes til å prøve oppskrifta. Lavkarbo er de og, gjør jo ikke meg noe mer positiv. Fulle av havrefiber, fiberhusk og xathan gum som jeg ikke aner hva er. Men folkens, boller med bacon og peanøttsmør!!!! Hva blir det neste?
Finner ut at xathangum er et fortykningsmiddel og stabilisator som gjør at ingrediensene ikke skiller seg. Det har vært på markedet siden 60-tallet.

Ser at denne Egil har Alt blir bedre med Tulipbacon som et motto på bloggen sin.  Nesten som Gamle Gubben Grå som hevder at alt blir bedre med bacon, og prøver å lure bacon i en hver vegetarmiddag jeg forsøker å servere.
Jeg lurer meg til en av bollene Gamle Gubben Grå bakt i går til frokost.  De er 100% fri for både bacon og peanøttsmør.

 

6 kommentarer
    1. Jeg laget ikke fastelavensboller i går… Men skulle jeg laget, måtte det nok være med krem i og noe syltetøy 😀

      Lag deg en fin mandag og ny uke 🙂

    2. Boller med krem er godt, synes jeg da…
      Men å fylle på kjøtt i en bolle – vel da kan man jo heller kjøpe seg pølse og brød tenker jeg!

    3. Hele bloggen til Egils mat går ut på å promotere TulipBacon, så den unngår jeg å klikke meg inn på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg