Lengter ut

Det er en nydelig, solfylt lørdag.  Jeg har tilbragt den inne på et møterom på Leangkollen hotell.  Diskutert fylkestingspolitikken til Rødt i Viken. Interessant nok, jeg klager ikke ig lar meg rive med og deltar i møtet.  Men jeg kan likevel innrømme at jeg vet om bedre måter å bruke en solfylt lørdag i juni.

Stortinget vedtok denne uka at Viken skal oppløses. Gjør liksom ikke det politiske arbeidet i et fylke som skal oppløses så utrolig spennende.  Men joda, jeg forsøker da etter beste evne å ha meninger om sakene vi diskuterer.

Etter en deilig lunsj, med dessert og en luftetur på en terrasse med fjordutsikt ble det ikke mer lystbetont å fortsette møtet. Men, vi klarte da å holde fokus. Hjelper godt med en kaffemaskin rett utenfor døra til møterommet.

Utenfor, i sola, samlet bryllupsgjester seg. Lyden av latter, høye stemmer og klirring med glass  hørtes godt innn vinduet der vi satt og diskuterte kollektivtrafikk, arbeidslivspolitikk og viktigheten av å ha nok lærlingplasser.   Lyden av stemmer bar sikkert like godt begge veier.

Mellom møte og middag var det meningen vi skulle reise til Fornebu for å se på et hull. Starten på Fornebubanen. Jeg har gjort meg noen tanker om det prosjektet.  Jeg tror jeg mener det samme enten jeg ser et gravehull eller ikke. Når jeg sa det på min vanlige rett frem måte, viste det seg at det ikke var så mange andre som hadde stor trang til å se på et stort hull i bakken. Så da ble det i stedet en god pause før middag.

Det lille jeg har sett av hotellet og ikke minst uteområdet tyder på at dette er et virkelig idyllisk sted. Nå skal jeg ha en liten strekk, og så tenkte jeg jeg skulle lufte meg litt før middag. Se meg litt rundt på området her. Kanskje ta noen bilder.

Vi blogges.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg