Litt rastløs…

Litt rastløs i dag. Så før klokka var 10 var Charlie Chihuahua og jeg allerede ferdig med en tur i skauen. Skal levere et “utkast” i det bloggsamarbeidet jeg har skrevet om. Det er nesten som om å gå opp yil eksamen.. Noen skal vurdere det jeg har skrevet , og gi meg tilbakemelding på teksten.

Mulig Vedum har det litt på samme måte. Langt flere skal lese statsbudsjettet som han la frem tidligere i dag, de fleste med lupe for å finne “feil.”

Jeg har alt fått med meg at Ringeriksbanen utsettes – igjen, og at ordføreren har sagt på radio at hun er veldig, veldig skuffet.  Nå er det lokale nyheter på P1 igjen, og nå hører jeg at også Varaordføreren er skuffet. Vi får I det minste mediedekning av skuffelsen som et lite plaster på såret.

Jeg kan forstå skuffelsen. Ikke minst til Varaordføreren. Begrunnelsen for at vi har en varaordfører på hel tid, på folkemunne kalt Ordfører 2, er at han skal arbeide aktivt med Fellesprosjekt Ringeriksbanen nye E16. Vel, nå splittes Fellesprosjektet opp. Nye veier skal ha ansvaret for veien og Bane Nor for banen. Slik jeg ser det har ikke bare Ringeriksbanen men og Nye E16 blitt skjøvet ut i usikkerhet.

Om jeg og er skuffet? Vet ikke helt. Det har ligget lenge i kortene at Ringeriksbanen ville bli utsatt. At man splitter opp fellesprosjekt var overraskende, og jeg har ikke helt konkludert på hva jeg mener om det. Oppgitt kanskje. Jeg tror det å overføre ansvaret for et prosjekt frem og tilbake mellom etater bare blir tid og penger sløst bort på ingenting. Nå hadde Bane Nor Fellesprosjektet frem til for et par år siden, så bestemte Erna og co at fellesprosjetet skulle overføres til Nye veier. Nå bestemmer Jonas og co at fellesprosjektet splittes i to og banen tilbakeføres til Bane nor, og slik går nå dagene, ukene og årene.  Vi snakker tross alt om en jernbanestrekning som har vært planlagt i over 100 år….

 

4 kommentarer
    1. Jeg har også levert inn et slikt blogginnlegg til vurdering.🤗👍🏻Spennende (og innbringende)
      Her i nord er vi svært fornøyd med at ferga vi bruker mest også blir gratis neste august og ellers er jeg ikke misfornøyd med statsbudsjettet. De rikeste må betale den største biten av kaka og det synes jeg er greit.
      Gleder meg til å se blogginnlegget ditt.🤗

    2. Utkast og greier – dette blir mer og mer spennende…
      Flotte bilder dette – den banen der har jeg ikke noen formening om. Men tog bruker jeg ofte!

      1. Banen er viktig i den grad at vi …… ærlig talt er jeg litt usikker. Vi kommer oss til Oslo med buss i dag på en drøy time. Det vil glitter raskere med toget. Hvor mye raskere avhengig går av hvor mange steder toget stopper på din vei.
        Men vi har brukt masse penger i kommunen for å rigge for vekst, en vekst vi er usikre på om kommerhvis ikke banen kommer.

        Ja, utkast og greier. Du må følge med

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg