Livet leker….

Kvelden har kommet, og jeg har dumpet ned foran PC’n.  Gamle Gubben Grå har søkt tilflukt i kjellerstua. Kjerringa er så full av engasjement at hun snakker på utpust og innpust om alt fra sykefravær til høyhus i ei herlig røre. Her er det best å holde avstand.

Det har vært en engasjerende dag, jeg sitter her sliten og trøtt men med et smil om munnen. Det er slike dager jeg liker.
Har vært på møte i AMU (arbeidsmiljøutvalget) i dag.  Jeg er politisk oppnevnt medlem, og jeg liker det vervet riktig godt.  Arbeidsmiljøsaker er jo ting jeg har arbeidet mye med opp gjennom årene som tillitsvalgt. Dette har jeg kunnskap om, og da blir vervet interessant og jeg synes jeg kan bidra på en god måte.

Etter AMU hadde jeg et par timer fri. Fikk i meg litt mat, og skravla litt med Eldste Sønn. Han ringte for å høre hva jeg ønsket meg til jul. Det har jeg i grunn ikke tenkt så mye på. Det er over tre måneder til jul, og selv om jeg har begynt å kjøpe gaver er det nok lenge før jeg kommer opp med konkrete ønsker for meg selv. Men jeg skal skjerpe meg å tenke ut noe. Eldste Sønn liker å være tidlig ferdig med sine juleinnkjøp.

Så var det tid for et planleggingsmøte i forkant av neste ukes kommunestyremøte.
“Høyhuset ved Fossen” eller detaljregulering for Lloyds marked skal jo opp til andregangs behandling.
Jeg er ikke den som sitter stille i en krok på et slikt møte heller.  Selv om jeg helt klart ikke var den som snakket mest.

Nå har jeg kommet hjem, laget, servert og spist middag. Lapskaus. Laget av litt rester, en pose lapskausblanding og noen kjøttpølser.
Greit, godt og enkelt.
Jeg har et par leserinnlegg i lokalavisa jeg skal lese. Endelig begynner Arbeiderpartiet å mene noe om Lloyds marked.
Så må jeg se gjennom sakene til kommunestyret litt bedre.

Og så er det vel ikke så lenge før jeg finner senga. Kjenner jeg er litt trøtt nå som jeg setter meg rolig ned.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg