Lørdagskveld….

Huset er vasket og ryddet. Med forsiktige skritt gikk jeg ned i kjellerstua og hentet en kjole som hang til tørk der nede. Jeg har ikke gått trapper siden jeg knakk ankelen. Har ikke vært i kjellerstua eller på vaskerommet siden i april. Det synes.

Vel oppe igjen ble den slitne joggebuksa og singlett kastet i skittentøyskurven. Jeg tok en lang dusj og smørte inn leggene med Glød fra Sophie Elise. Parfyme og kjole kom på før håret ble fikset.

Jeg gikk til bokstabelen på hjørnebordet og hentet frem “Kniv” av Jo Nesbø. Tenk at den har ligget ulest siden 2019!

Så skjenket jeg meg et glass rødvin i det siste krystallglasset som er igjen av de fire jeg kjøpte på loppemarked for mange år siden. (Bilde av hvitvinsglasset er bare et arkivbilde.)

Jeg synker så ned i kurvstolen på trammen, åpner boka og nipper til vinen. Lørdagskvelden kan begynne.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg