Lørdagsliv…

Sola skinte, husarbeidet var utført og for første helg på over er en måned er butikker og kafeer her i Hønefoss åpne. Det måtte bli en kaffe-latte på kafé i dag.

Valget på hvilken kafé var også enkelt. Kafeen til Kirkens Bymisjon på torget er det perfekte stedet på en slik dag.

Så da ble det lunsj på torget. Baguet med reker og kaffe-latte. Det var herlig å sitte der i sola og nyte folkelivet! Så utrolig godt å se folk i gatene igjen.

Da jeg hadde fått i meg baguetten og kaffen fikk jeg øye på ei ung jente med en kuleis på en krakk i nærheten. Jeg så bedende på Gamle Gubben Grå  og han gikk raskt inn for å oppfylle mine drømmer.

Mens han var for å kjøpe is sjekka jeg telefon. Da så jeg at jeg hadde fått melding fra Barndomsvenninna.  Hun skrev st hun satt på Kanel, og lurte på om jeg var i byen og hadde lyst på kaffe. Jeg svarte st jeg satt i sola på torget og spiste is, og at hun kunne ta en tur til torget til meg.

Det tok ikke lang tid før hun kom oppover Storgata og satte seg ned hos oss. Utrolig hyggelig! Det er vel ett par måneder siden sist vi skravla sammen.

Etterhvert kom samboeren hennes også. Totalt satt vi i sola på torget og koste oss i godt over to timer. Nøt bylivet og menneskene som myldret rundt oss. Det var utrolig hyggelig- og en slik lørdag jeg trengte nå.

Til og med jeg tror akkurat nå at alt blir bra igjen om ikke så lenge.

10 kommentarer
    1. Høres ut som en perfekt lørdag. Trenger det nå.
      Jeg har brukt mye av dagen i hagen. Og nå har jeg inntatt ett deilig grillmåltid tilberedt av mannen. Og god rødvin i glasset.
      God lørdagskveld.

    2. Så herlig med en tilnærmet normal lørdag. Tror vi trenger litt kafé liv alle sammen og se på bylivet hvor mennesker som haster hit og dit 🤩

    3. Det hørtes deilig ut! Ja, det vil nok snart bli bra – bare vi nå klarer å holde fast på enkle smittevernregler en stund til, og at alle som kan, tar vaksinen de blir tilbudt. Det er skremmende mange i kommentarfelt rundt på det store internettet som med en eksperts skråsikkerhet “nekter å være prøvekanin og ta en vaksine som ikke er trygg”.
      Hva om det samme ble sagt da poliovaksinen kom på 50-tallet?
      La de som kan dette her fortelle oss hva som er best å gjøre. Det står respekt av norsk forskningsmiljø som gjorde EMA oppmerksom på sannsynligheten for sammenheng mellom Astra Seneca og blodpropp. Nå er det listet opp som mulig bivirkning. Men både Pfizer og Moderna er mye tryggere enn å valse rundt uvaksinert. For folk flest.
      Beklager at dette kom her, men jeg så plutselig for meg det yrende livet på torget i Hønefoss og hvordan det kan bli ødelagt hvis det blir mange nok som sier nei til vaksine.
      Dans videre mot vår og sommer! 💃💃💃

      1. Helt enig. Host i armhulen, sprit eller vask hendene hold avstand, bruk munnbind når det blir tett md folk og inne i butikker. Hold deg hjemme hvis du er syk. Disse reglene kan jeg leve lenge med.
        Er og veldig enig med deg i at folk må ta vaksinen, selv Astra Zeneca er tryggere for de fleste enn å gå rundt uvaksinert.
        Sjokkete barndomsvenninna når jeg sa at jeg vurderte å ta Astra Zeneca hvis den blir tilbudt folk som vil ta den frivillig utenfor vaksineprogrammet.
        For meg er vaksine viktig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg