Luksusmannen…

Gamle Gubben Grå og jeg har som kjent vært sammen i over 30 år.  Opp gjennom årene har jeg nok kalt han relativt mye forskjellig. Ikke alle kallenavnene har vært like positivt ladet.  Ikke alle kallenavnene har vært positivt ment.

Når jeg så her om kvelden sa at han var Luksusmannen min så han litt avventende på meg. Selvsagt måtte det en forklaring til.

Forklaringen er såre enkel. Gamle Gubben Grå er luksusmannen min fordi han bringer luksusen inn i hverdagen min.  De fleste tilfeller her I Drømmehuset deler vi like brodering på. Det er svært få ting som den ene har mer ansvar for enn den andre. Jeg vasker mer gulv, men det er ikke mitt ansvar å vaske gulv. Han måker mer snø, men plager snøen meg er det like mye mitt ansvar å måke

Men to ting har liksom bare umerkelig blitt at det er Gamle Gubben Grå som gjør og sjelden eller aldri meg. Det ene er å varme rundstykker til søndagsfrokosten. Det andre, og det har oppstått den siste måneden, er at det er Gamle Gubben Grå som hver kveld stikker innom soverommet og skrur på varmelakenet vårt en halvtimes tid før vi kryper til køys.

Varme rundstykker til søndagsfrokosten og ferdig oppvarmet seng. Er ikke det hverdagsluksus så vet ikke jeg.  Derfor har Gamle Gubben Grå blitt luksusmannen min. Altså mannen som gir meg luksus i hverdagen.

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg