Må gi ut bok…..

I dag var jeg ett klikk, ETT KLIKK, fra bloggtoppen!  Det er så jeg KLIKKER!! SÅ utrolig ergerlig.
Jeg må seriøst gi ut bok.
Gi ut bok, ja.  Du leste riktig.  For nå holder det tydeligvis ikke å brette ut sjela si dag ut og dag inn på en blogg.  Man må visst skrive ei bok i året og.  Anna Rasmussen som troner på bloggtoppen i dag driver nå og skriver på bok nummer to.  Rene Knausgård med andre ord.

Hun skriver at skrivinga går i rykk og napp.  Hun får ikke skrevet så ofte fordi hun bor ” et stykke fra Oslo” .  Det utsagnet stusset jeg litt over. Hvorfor må man være i Oslo for å skrive bok?  Jeg ser liksom for meg at forfattere trekker seg tilbake til ensomme steder, gjerne ved havet, når de skal skrive.  Trekker seg vekk fra livet, går inn i seg selv og sin tankeverden. Vi er tydeligvis forskjellige vi mennesker.

Men en ting jeg kjenner meg igjen i på Anna Rasmussen er at hun har proviantert før skriveøkta.  Et brett med bær, nøtter ob ganske mange makroner.  En asjett med to wienerbrød.
Jeg lo for meg selv da jeg så den asjetten med de to wienerbrødene.  Jeg kjøper også alltid to donuts om gangen, slik at det skal se ut som om jeg har tenkt å dele…
Men hun har dratt det lengre enn meg.  Hun har satt frem to kaffekopper og to vannglass også.
Vel det er bare på butikken jeg “leker” at jeg er to.  Hjemme lurer jeg ingen, så jeg trenger ikke sette frem to kopper med te..
Man skulle nesten tro hun ikke satt alene og skrev boken..
Kanskje forfatterlivet ikke er helt slik jeg ser det for meg, ensomhet i en hytte ved havet, men heller gruppearbeid i et markedsføringsbyrå?

Vel, vi blogges

4 kommentarer
    1. Det er i Oslo det skjer. Skjer nok ikke mye i lille Søgne, i hvertfall ikke nok til at det blir bok ut av det. 😁

      Jeg er faktisk helt sikker på at din eventuelle bok blir mer interessant, så det er bare å hive seg utpå. Bestiller gjerne et eksemplar her, jeg.

    2. Jeg tror nok at livet mitt kunne blitt en helt ok bok, men det får vente.
      Så forresten at Anna Rasmussens bok nummer 1 allerede var på Mammut. Pleier ikke å være et kvalitetsstempel og havne der året etter utgivelse….

      1. Mens jeg ikke helt skjønner hvordan en så ung person allerede har selvopplevd stoff til en bok til. Nei, vent litt, det er jo det hun sliter med å finne…langt til Oslo.

        Strikkeboka jeg nylig kjøpte, var IKKE på Mammut’en. Hadde et håp, men neida..akkurat den jeg skulle ha, var ikke der.

    3. Haha … der skrinla jeg alle fremtidige bokplaner! For dette er jaffal milevis fra Oslo, så da er det vel dødfødt før det har starta da, regner jeg med? Tror jeg holder meg til bloggen jeg, og den toppen bryr jeg meg ikke så mye om heller. Har verken utseende eller hjem som er godt nok til å krype til topps der. Gamle mexico-møbler i furu og ei halvgammel skrukkete kjærring er nok ikke det som funker for å nå den toppen der heller.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg