Markjordbær

Satt litt morgentrøtt og skrollet gjennom forsiden på blogg.no og leste de bloggene jeg pleier, og de som fenget  på grunn av bilde eller overskrift. “Ut i friluft” skrev om markjordbær.
Markjordbær….. finnes det noe mer sommer enn markjordbær….
Jeg tok med meg en skål og tuslet gjennom duggvått gras ut i hagen til stubbe etter de gamle edelgrana vi felte for noen år siden.  Der vokser det markjordbær.  Jeg plukket bær i skåla.  ble nesten en neve full.
Så svingte jeg innom kjøkkenhagen og tittet over jordbærplantene og.  Nå ble det mer i skåla, Tok med bærene inn. De fikk bli en del av sommerfrokosten.

Når jeg var barn vokste det masse markjordbær oppe i skogen bak huset,  Vi pleide å gå dit med små plastkopper og pukke jordbær.  Noen ganger var Mamma med plukket med raske fingre markjordbær i et litermål.   Så gikk vi hjem.  Mamma stekte vafler og rørte markjordbær med litt sukker.
Nystekte vafler med rørte markjordbær – og litt rømme. Finnes det noe bedre.
Gode sommerminner.

Takk til “Ut i friluft” som vekte til live disse gode barndomsminnene.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg