Meningsløst…..

I går gikk et menneske rundt i Kongsberg og skjøt og drepte fem og skadet to medmennesker.  Snek seg rundt blant de idylliske bygningene i den delen av Kongsberg jeg liker best og skjøt på mennesker med pil og bue.

Det føles så meningsløst å sitte her, lese gjennom innleggene til toppbloggerne og skrive om medisterkaker og lekebiler.

Etterpå, når det lysner av dag, møtes mine tillitsvalgtkollegaer i et møterom i Drammen.  Der skal de sikkert snakke om hendelsen på Kongsberg i går, få greie på hvordan sykehusene på Kongsberg og i Drammen ble berørt i går kveld. Få greie på om noen av våre medlemmer er berørt, direkte eller indirekte.    Mens jeg, jeg skal tusle over plassen her ute og snekre fuglehus.

Jeg kjenner så mange på Kongsberg.  Kollegaer, både fra jobb, politikk og blogg. Bekjente fra jeg bodde i byen, tidligere kollegaer …..

Jeg har lyst til å kaste meg i bilen, reise til Drammen. Få informasjon , bidra, sjekke rundt. Finne ut om alle har det bra eller om det er noen som på en eller annen måte kunne trenge bistand fra meg.  Det føles så meningsløst og stå å snekre fuglehus langt inne i granskauen i stedet for å være en del av det som skjer.

Jeg tipper jeg ikke ville møtt den helt store forståelsen om jeg stakk fra stedet her.  For ingen av mine aller nærmeste er blant de skadde eller drepte.  Om noen i min nærhet, eller fjernere bekjente er direkte eller indirekte berørt er det mange andre som kan gi dem den omsorgen de trenger.

Så jeg lar bilnøkkelen ligge. Fortsetter min egoistiske tilværelse.  Bruker tiden min på meg selv. Jeg kommer til å slite med å finne motivasjon for småsløyd og kondistrening i dag.  Det er ikke der jeg kommer til å ha fokus. Jeg føler meg så plassert på sidelinja.  Langt vekk fra der jeg ønsker å være i dag.

 

 

 

7 kommentarer
    1. Skjønner deg godt Brit, tror det var mange som følte på den meningsløsheten i går 💖Ekstra vondt er det for dere som kjenner mange og nå ikke vet, den usikkerheten er vond💜

    2. Ja, men skal du kunne bidra videre med det du ønsker, så må du først komme deg i form 😊 Det er ikke egoistisk å ta vare på helsa si! God helse er et pluss som kan gi deg krefter til å orke å stå på enda mer enn du gjør i dag. Lykke til videre med treninga 🍀

    3. Ja, det er så trist det som skjedde. Merker det mye når det er så nære. Men I verdensbasis er det så mye trist som skjer. Kanskje verre som vi kanskje ikke blir så mye påvirket.
      Nen vi må bare prøve å gjøre det beste ut i livet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg