Middagen i går..

Når jeg sitter og blar litt gjennom bildene på telefonen min ser jeg jo at jeg helt har glemt å fortelle dere om middagen vår i går.  Håper dere kan tilgi meg.

I går hadde vi ““Ovnsbakt torsk med sprø topping servert med kapers- og sitronsmør.” 

Et tørt rundstykke fra søndagsfrokosten og de to siste brødskivene av det gamle brødet ble delt i biter og kastet i hurtigmikseren. Full speed, og vips var det bare smuler igjen.

Raspet opp alle restene med parmesanost som lå i kjøleskapet. Slapp det opp i hurtigmikseren sammen med brødsmulene og en skvett olje.

Så klipte jeg ned de kryddrurtene vi hadde på kjøkkenbenkene. I dag var det en halvvissen persille og litt koriander. Klipte det opp i litt mindre biter og…. ja du gjetter riktig. Opp i hurtigmikseren med krydderurtene også. Så full speed, og du har den flotteste panerings…  paneringsgreie du kan tenke deg.

Tok litt av disse panerings-smulene i bunnen av en ildfast form og la noen torskefileter opp på. Så pakket jeg fisken godt inn med panering. Helte over  og pakket det godt rundt fiskefiletene på alle sider, og så inn i ovnen på 200 grader i 20 minutter.

Så smeltet jeg smør og hadde hakket hvitløk, kapers og oppkuttet sitronbiter opp i det smeltede smøret.

Serverte fisken med poteter som jeg i min visdom  hadde skrelt og satt i kok før jeg startet med fisken.

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg