Min helg i bilder…..

Klarte å krabbe meg litt oppover på bloggtopplista.  Fra en begredelig 33. plass i går er jeg nå på 27. plass i dag.  Det går sakte oppover. Isabell Raad er fremdeles på topp.  Hun har delt bilder fra helgen sin.   Så hva er vel mer naturlig at også jeg viser dere hvordan kjerringlivet har vært denne helgen.

Hvis helgen starter fredag ettermiddag startet den med at jeg gikk tur med Charlie Chihuahua mens jeg snakket med Datteren i telefon.  Så kom jeg hjem til deilig middag som Gamle Gubben Grå hadde laget.

Gamle Gubben grå og jeg nøt et vinglass i kurvstolene ute på trammen.  Det var deilig temperatur. :Men er man kjendis kan man ikke en gang nyte et glass vin ute på sin egen tram uten at papparazziaene dukker opp.  Denne kvelden var det heldigvis bare Yngste Sønn som testet dronen sin.

Lørdag var det tid for Rødt sin aksjonsdag.  Vi hadde stand på torget, og delte blant annet ut Rødt sitt fantastiske korona-program.
Det var en fin dag for stand med deilige temperaturer og mye folk på torget til å være midt i september.

 

Hjem en tur og fikk ønsket Yngste Sønn God tur.  Han skulle en tur til Kristiansund og besøke noen venner i helga.  Nå gjorde han bilen klar til turen.  Han har overtatt bilen etter Mormor, og her monteres nye setetrekk.

Så bar turen ut til Høvdingen.
Is på trammen sammen med Høvdingen og Eldste Sønn før jeg kjørte Eldste Sønn hjem.

Vel hjemme bar det avgårde igjen.
Gamle Gubben Grå og jeg dro på Tonys for å spise middag.   Det var god mat som vanlig.  Et flott. litt uhøytidelig sted

Trygt framme bytheway…

Våknet søndag morgen til verdens beste melding på telefonen.  Yngste Sønn startet herfra ved 16 tiden på lørdag og skulle kjøre å besøke kompisen i Kristiansund. Det er en 528 km lang kjøretur.  Og bilen hans, bilen som en gagn var Mammas er en Toyota Corolla 1995 modell som liksom ikke har vært ute på langtur de siste åra.
Jeg maser lite om at ungene skal ringe eller sende melding når de er ute og farer.  Mamma maste litt vel mye om det, og selv om det var omsorg, følte jeg det som ung veldig som kontroll.  Desto mer glad er jeg når slike meldinger dukker opp.

Gamle Gubben Grå og jeg rakk en kjapp søndagsfrokost før jeg kastet meg i bilen og dro til Kongsberg.
(Bildet er fra en annen søndagsfrokost.)

I Kongsberg var jeg på styremøte i Rødt Viken.  Det var et godt møte, og jeg føler meg mer og mer hjemme i dette fora og kjenner at jeg blir mer og mer engasjert.
Men jeg tror liksom det å drive å ta en haug med bilder for å dele på sosiale medier….
Er litt usikker på om det ville falle i god jord.  Det er ikke SÅ lenge siden overvåkningspolitiet ønsket å ha kontroll på hva slike som oss drev med.  Hemmelige møter, passord og dekknavn er en del av fortiden for flere i partiet.

Søndagsmiddagen var det jeg som sto for.  Langtidskokt oksegryte.  Den står to timer i steikeovnen så det ble sein middag.

Da vi krøp til køys, kom Yngste Sønn inn inngangsdøra.  Hjemme etter tur retur Kristiansund på litt over ett døgn. En litt engstelig Mamma kunne sove godt.

7 kommentarer
    1. Så fin helg! Så flotte bilder og mange koselige opplevelser her! Hygge. Håper du klatrer litt, du falt litt av lasset med kokken! Du får kjøre på med litt snadder og slikt igjen…

    2. Enig med Solliv. Savner litt sprell fra deg ang kokken😂Men skjønner at du ikke orker, for makan til nærtagende han er og for en gjeng med fans i «nesegrus beundring»🙈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg