Mine sommerplaner

Mens bloggtoppen virker mer uoppnåelig for hver dag troner Isabell Raad som vanlig på topp. Det er visst ikke like interessant når jeg skriver om at det er salg på Nelly som når Isabell gjør det.
I går skrev Isabell om sine planer for sommeren, selvsagt i et sponset innlegg hvor du kan klikke deg inn på Nelly og rabatter og alt det der.. Så i dag har jeg tenkt å skrive litt om mine planer for sommeren.  Blir ikke det spennende dere? Da kan dere se hvilke opplevelser dere kan glede dere til å lese om senere i sommer, for selvsagt vil jeg dele alle opplevelsene mine med dere fine lesere.

Eller sommer, det føles mer som vinter, eller i det minste høst. Jeg sitter inntullet i et pledd og koser meg med en god og varm kopp te mens jeg blogger. Men det var sommerplaner dette her kulle handle om.  Sommerplaner….

Isabell har vært på Tusenfryd med søsknene sine, og planlegger å ta en tur til med hele familien.
Det blir nok ikke noen tur til Tusenfryd på meg, heldigvis.  Jeg er ikke glad i karuseller og slikt.  Det er gøy på tivoli når man har små barn man kan følge. De som er under 8.  Men når de er eldre enn det og vil ha deg med i Tundercaster eller hva det nå heter, da er det slutt på moroa for min del.  Jeg husker vi tok Tømmerrenna i Dyreparken i Kristiansand da vi var der med Datteren da hun var enebarn. Må ha vært sommeren 94. Jeg satt forrest i tømmerstokken, Datteren i midten og Gamle Gubben Grå bakerst.  Det seglet greit av sted, litt opp og ned, Jeg likte meg ikke, men da jeg så at vi snart nærmet oss startstedet slappet jeg av. Endelig var pina snart over.  Da kom vi over en bakketopp og det gikk loddrett rett ned som en grand finale. Jeg skrek så høyt at det hørtes over hele dyrehagen.
II dag skal Datteren og jeg på shopping.  Det er familieaktivitet som mer er min stil.

Isabell skal renovere leilighet.
Jeg skal nok flikke og pusse litt på Drømmehuset.  Da er jeg i mitt ess.  Jeg har noen nattbord som skal males, og nok av andre prosjekter. Det er energien som mangler.  Men tar jeg det sakte og pent får jeg nok gjort noen småprosjekter og kanskje noen store. Følg med følg med.

Isabell skal på jentetur til Ibiza.  Der skal de feste, feste og atter feste. Pluss litt soling, noen båtturer og masse god mat.  Høres slitsomt ut.
Jeg skal reise med Nordlandsbanen sammen med Eldste Sønn og Gamle Gubben Grå. Gleder meg.  Vi skal kjøre bil til Trondheim.  Oppleve trønderhovedstaden og blant annet gå på Rockheim.  Så skal vi ta toget til Bodø og ha en dag eller to der.  Kanskje ta en tur ut til Kjerringøy.  Det blir en rolig og avslappende ferie. Ikke så mye festing, men god mat skal vi unne oss.

Isabell skal drive med innspilling av ett eller annet.
Jeg skal drive valgkamp.  Litt rolig nå i juli. Men fra august blir det nok full fart.  Eller rolig og rolig. Fikk akkurat en mail hvor man etterlyste presentasjonen av meg til valgbrosjyren for kommunevalget.  Jeg hadde sendt den inn 19.6, men for enkelte er det visst litt for mye for langt å sjekke innboksen sin. I går måtte jeg fylle ut noe slik at VG kunne lage en bra valgomat også for Ringerike. Så helt fri fra valgkamp er det ikke i juli heller. Bør vel og få inn et leserinnlegg eller to i løpet av måneden.

Isabell skal arbeide masse.
Det skal ikke jeg skryte på meg. 50 % sykemeldt, relativt rolig på tillitsvalgtsfronten og kun en dag i uka i hvitt blir dette en rolig sommer når det gjelder jobb.  Ingen arbeidshelger. Ingen kveldsvakter. Jo arbeidsmessig går jeg en god sommer i møte. Men egentlig ville jeg nok heller ha tatt min del av vakter og belastninger enn å rusle rundt uten energi.
Så mitt mål må være å få orden på blodsukkeret mitt i løpet av sommeren.  Det blir min jobb i sommer.

Isabell skal på festivaler. Palmesus og Findings.
Jeg har aldri vært på festival. Tror ikke jeg har gått glipp av noe.
Var på Åge konsert i juni. Det var stort.  Jeg og venninna mi var unge igjen og koste oss med musikken fra en artist vi har fulgt i alle år.
Kanskje får jeg med meg en orgelkonsert eller  to i Hønefoss eller Jevnaker kirke.  Har blitt mer og mer glad i klassisk musikk.  Vi får se hva sommeren bringer.

Isabell skal til London en gang eller tre. Hun har kjæresten der.
Jeg trenger ikke dra til London for å treffe kjæresten min.  Turen til Bodø blir nok min eneste reise i sommer, men noen korte dagsturer håper jeg å få tid til.  Men hvem vet, plutselig får jeg en fiks ide og reiser av sted.

Jeg liker best å ikke ha så mange planer når det er sommer.  Og i år tror jeg det er viktigere enn noen gang tidligere.
Vanligvis leves livet mitt etter en stram tidsplan.  tror det er en medvirkende årsak til at jeg nå er utslitt.  Så i år gjelder det å ikke ha for mange planer.  Det er godt bare ta dagene som de kommer. Nyte de små øyeblikkene og være til stede i livet.

 

 

8 kommentarer
    1. Den tømmerrenna..der tar de bilder av alle i siste brattbakken, så det kunne du kjøpt med deg og fått hylet ditt på foto. 😁

      Sommeren din høres fornuftig ut, miljøvennlig også. Ferie i eget land er slett ikke dumt.
      Det regner som bare det her, sur vind, og jeg går med tøflene jeg pleier bruke om vinteren. Det er likevel bedre enn den langvarige hetebølgen i fjor, for det var varme jeg ikke tålte. Var jeg ung, hadde jeg tålt den veldig bra.

      Nå er det salg, eller rabatter, hos Ellos, ifølge noen av bloggerne. Ikke bare Nelly lenger altså.

        1. Tja, det var fotografering i 1990årene, men kanskje dere overså det. Fort gjort i køen der. Automatisk fotografering av alle, men man måtte jo i ny kø og kjøpe bilder da. Jeg har en bunke “skrik” fra de årene. ( ikke av meg, for jeg lå langt unna den renna)

    2. Ja, jeg tror at sommeren måtte vært i april og at vi nå har kommet til høsten. Fine planer du har framover, – jeg har ikke vært lenger nord enn Kristiansund. Det hender jeg har med junior på badeland, og da må jeg jo passe på litt så han ikke drukner, – er ikke alt ei gammel kjerring tør å være med på der heller.😁

    3. Du og Isabell er litt like på dette med interiør da skjønner jeg 😉 Der er IKKE jeg lik. Men festival kan være gøy, bare det er god plass rundt meg 😀 Ha-ha. Jeg skal litt hit og dit, noen netter av gangen, lengste til Riga, 4 netter. Ellers i Norge 🙂 Gleder meg til flere sammenlikninger framover 🙂

    4. Interiør er gøy. Tipper jeg kommer til å gjøre mer selv enn Isabell,
      Gøy å farte litt hit og dit i ferien, men ikke i år.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg