Morgenstund….

Klokka har så vidt passert 10.  Jeg har vært oppe i fire timer.

Har kjørt Yngste Sønn på jobb. Det tar en snau time tur/retur.

Da jeg kom hjem drev noen og ordnet opp drenering eller hva det er i veien utenfor huset vårt. Det samler seg alltid mye vann der ved snøsmelting eller store nedbørsmengder. Det durte og bråkte. Fikk liksom ikke roen på meg til å sitte å konsentrere meg om bloggen. Ja for man må konsentrere seg litt når man skal velge dagens tema og finne de rette ordene. Det er ikke alltid fingrene glir lekende lett over tastaturet mens den ene fine formuleringen etter den andre dukker opp på skjermen. I tillegg drev Gamle Gubben Grå og gjorde seg klar til å dra på jobb.

Det er ikke det at hsn trenger hjelp til morgenstellet. Men, ja han kan være et uromoment når jeg ønsker kvalitetstid ned meg selv, tekoppen og bloggen.  Vel han kom seg da omsider ut døra. Jeg fylte opp tekoppen og smurte meg et par brødskiver.  skulle jeg kose meg!

Da hørtes pistring fra soverommet. Charlie Chihuahua hadde våknet og ville stå opp. Jeg vet ikke hva det er med den hunden, men han vil ikke hoppe ut av senga uten at jeg står i døråpningen til soverommet. Sær hund? JA!

Vel, Charlie fikk litt mat og rent vann. Viktig å fore hund før kjerring. Blir roligere slik.

Men Charlie ble ikke roligere.  Han ville ut. Og hvis Charlie vil ut så må han og ut. Jeg kunne ikke bare slippe hsn ut i hagen. Han løper ikke langt, men han ville garantert undersøkt de veiarbeiderne utenfor gjerdet. Enten krabbe under gjerdet og hjulpet dem, eller stått på innsiden og knurrer og bjeffet. Er man vakthund så er man vakthund.

Så da ble det raskt tid for dagens første tur like greit først som sist  Etter at Charlie hadde lettet litt på blæra ute på gårdsplassen satte vi oss i bilen og dro på Eggemoen.  Jeg følte for tur et annet sted enn der veiarbeiderne drev på.

Så nå har vi gått nesten tre kilometers tur på våte og stier fulle av is. Jeg er utrolig glad I mine godt impregnerte piggsko på dette føret.Klokka var ikke riktig 10 da vi kom tilbake til bilen. Så langt synes jeg at jeg har fått mye ut av dagen. Kanskje jeg nå kan få litt to og fred rundt meg.

7 kommentarer

Siste innlegg