Morgenstund er gull…..

Dagens Bunnblogger er Maikens Nattblogg. Og det er en blogg jeg leser jevnlig.  Maiken jobber nattevakter og driver nå og snu døgnrytmen etter en periode med jobbing.  I går betød det at det ble en litt tidlig morgen.
Jeg er virkelig glad jeg er ferdig med den perioden da jeg drev å snudde døgnet slik.  Nattevakter var veldig ok i mange år, men så sa det plutselig stopp.

Hun nyter morgenen med TV, kaffe og sjokolade og lar Moren i en annen del av huset få frokosten sin i fred.
Jeg kunne ikke startet dagen med sjokolade og kaffe.  Her er det tekoppen og frokost som gjelder.
Jeg er og glad for at vi ikke bor i generasjonsbolig med Høvdingen eller Svigermor.  Tror ikke det hadde vært noen løsning i noen av tilfellene.
Merkelig nok ser jeg ikke på det som like utenkelig å bo i generasjonsbolig med mine voksne barn. Antakelig ville ikke de være like begeistret for en slik ide.

Hun noterer raskt ned oppskriften på en chiligryte Jamie Oliver lager på TV:
Når hun bare får stelt litt med gulrøttene i hagen skal hun en tur til Bergen på et møte.
Det forsterker inntrykket av at Maiken er en effektiv dame.
Slik jeg en gang var.

Innlegget er illustrert med fine bilder fra hagestuen hennes.
Jeg har ingen hage-stue, og på terrassen er det full kaos. Kanskje målet for dagen burde være å få litt mer orden ute på terrassen?
Men første er det noen møter også på meg.

 

 

7 kommentarer
    1. Jeg leser Maikens nattblogg. Fin jente 🙂 Glad jeg ikke har nattevakter også. Hadde det i en ekstrajobb tidligere. Helt grusomt synes jeg. Vente meg aldri til det 😛

    2. Tusen takk for fin omtale…:) Men vil bare si at det ikke er på ubestemt tid jeg bor i hus med mor. Hun er stadig å ser på blokken sin som skal være innflytningsklar til neste sommer…:)
      Ikke at vi går hverandre på nervene men vi gleder oss til å bo helt for oss selv begge to…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg