Morgentanker..

Gradestokken melder minus 15.  Radioen veksler om å fortelle om skyhøye strømpriser og skyhøye smittetall.

Gamle Gubben Grå kommer slukøret inn. Han får ikke start på den gamle bilen sin.  Synd da at jeg har lånt ut den andre bilen til Yngste Sønn. Han forsvant ut gårdsplassen for en time siden.
Gamle Gubben Grå blir stående å se hjelpeløs på meg. Vant som han er med at jeg løser alle problemer.  Jeg snur meg og ser på han. “Hva tror du jeg kan gjøre med det? Jeg har ingen bil du kan låne, jeg kan ikke kjøre deg. Og jeg tror ikke jeg får bilen din til å starte.” Noen ganger er disse mannfolka helt håpløst hjelpeløse.
Jeg fortsetter. “Du må enten gå, finne ut hvordan det er med busser eller ta en drosje.  Jeg hadde valgt drosje”

Han valgte å ringe NAF.
Nå sitter han småstressa og titte ut stuevinduet og håper NAF snart dukker opp.
Det gjør jeg og. Først når jeg får huset for meg selv får jeg liksom startet min dag.

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Det kan være så mangt med gamle biler, men ofte er det batteriet som trengs å lades. Ellers er NAF flinke til å ordne opp, så regner med at bilen er i farta nå. 🙂 Ha en fin fredag! 🙂

    2. Ikke så greit når det blir så kaldt! Jeg hadde valgt taxi tenker jeg.
      ….
      Men som sagt – jeg går og går her – for det er ikke så fryktelig langt.
      7- 8 kilometer ca til jobben min (når jeg går og og tar ferje – lenger når man kjører bil) og jeg bruker 1,5 time på gåturen. Jeg greier det..:-) det har vært 10 kuldegrader hver dag hos meg. Godt å komme inn da!

      Lykke til med huset for deg selv!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg