Nå er det over….

Finalefesten er over.  Den varte i to dager.
Paradise Hotell 2019 er nå over og vinner kåret. Sitronen kan ikke presses lengre. Verden går videre, og ingen bryr seg mer om deres liv og deres intriger. Nå må dere skape dere et liv utenfor medienes linser og lyskastere. Snart er det ny sesong  med nye deltakere og nye intriger, og dere glir inn i glemselens slør.
Jada. Sofie Karlstad var på toppen av lista i dag. Samboeren / kjæresten og også PH deltaker Mario var på tredje plass og Jamilla Wais på en 5. plass. Muligens er det flere PH deltakere som jeg heldigvis ikke har blitt kjent med  lenger ned på lista. Jeg vil anta det. Men nå er det slutt. Nå er dere historie. Nå må dere levere mer enn PH intriger og utskjellinger for å trone på toppen.

I går var jeg på Åge Aleksandersen konsert.  Da snakker vi stjerne!
Jeg ble blodfan i 84, og har vært det siden.  Utallige konserter, men ikke minst kassetter og CD er.  Musikken hans har fylt hverdagen min i 35 år.  Tekstene hans har rørt meg.

Når æ leite etter feil hos dæ, e æ livredd for å mest dæ
Når æ sei at du e gammel, mein æ levvanes å ung

I andre tider av livet, da sorgen har vært tung og livet mørkt.

Her står æ I min svakhet
Kan itj knel kan itj be
Men æ rope om hjelp å kor e det
Finnes det ett svar
Eldorado, livets tre

Åge Aleksandersen er en stor stjerne. Han har rocka livet mitt og vært med på fest og moro. Han har dype tekster som trøster meg når livet ikke er lett.
I går var jeg på konsert med venninna fra de glade ungdomsåra.  Vi mimret både sanger og hendelser, og for en stakket stund var vi unge igjen.  Jeg sto på Gladtvedt og gaulet med. Hoppet opp og ned i to timer, og er i dag så støl at jeg nesten ikke kom ut av senga. Ryggen har holdt meg våken i halve natt, og Voltarolkremen har flittig blitt benyttet på alt fra rygg til kne.
Men det var verdt det!!

På senen sto Åge, 70 år gammel og holdt et forrykende show. I to timer  rocka Åge og Sambandet.  Da snakker vi om stjerner!
Når han hadde holdt det gående en time, og flere av oss blant publikum tenkte at det vel nærmet seg slutten, en grand finale og et par ekstranummer, skiftet Åge gir, satte i gang med  Vend dem ryggen, sint, rå rock med et politisk budskap og en engasjert Åge som viste at han mente hvert ord,. Og jeg sto å gaula med av full hals og hoppet opp og ned  mens jeg klappet med.

Vend dæm ryggen vis dæm di forakt
Bruk av din kunnskap, la den vær din makt
Vend dæm ryggen vis dæm di forakt
Bruk av din kunnskap og la den vær din makt

Dæm kjæm som tyva om natta
Dæm tåle ikke dagens lys
Dæm e så menn for det onde
Dæm pode inn si gift, så hjertan frys
Hitiler’s ynkelige lakeia marsjerer igjen
Det røre på så i ormbolet, våkn opp min venn

Vend dæm ryggen vis dæm di forakt
Bruk av din kunnskap, la den vær din makt
Vend dæm ryggen vis dæm di forakt
Bruk av din kunnskap og la den vær din makt

Og så rocka vi videre en time til.  Åge, Sambandet og vi 2000 der på Gladtvedt.

I går var jeg ung, i dag er ryggen verre enn på lenge og jeg føler meg gammel, veldig gammel.  Åge er 17 år eldre enn meg.70 år.  Han skal farte land og strand rundt i sommer. Turneen starta på Hønefoss i går, og han har 16 konserter igjen før turneen avsluttes i Spektrum i oktober.

Da snakker vi stjerne. PH deltakerne, dere er nok alle glemt lenge før dere er 70.

 

 

2 kommentarer
    1. Tja, jo, nå har disse realitytvkjendisene ( for et ord!) en fantastisk evne til stadig å bli omtalt i media og få plass i nye tvprogrammer, så ikke vær for sikker på at de blir glemt. Av deg, meg, ja, men neppe av blodfansen sin. De lar nemlig ikke fansen glemme dem. 😏

    2. Det der med gjenbruk i flere realityserier har du jo rett i… Det skal sikkert danses og muligens noen dukker opp på Farmen B-kjndus…
      Samme for meg, bare de forsvinner fra toppen av blogglista

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg