Nå må endring til..

I går havnet jeg nede på en 15. plass. At det var innlegget Lappskaus. som ble det mest leste av de to innleggene mine i går forteller vel det meste. For det innlegget folkens, var da utrolig lite interessant for den gemene hop.

Jeg blar meg gjennom toppbloggerne, de 14 over meg på lista for å hente inspirasjon. Jeg må jo lære av de som får det til slik at jeg kan nå toppen av bloggtoppen og tjene en hel haug med gryn! Det var jo det som var målet en gang ikke sant?
Nå har jeg jo begynt å tjene litt penger og fått en samarbeidsavtale siden det målet ble satt, men mye vil ha mer så det er ingen grunn til å stoppe når målet bare er noen tastetrykk og noen gode blogginnlegg unna.

Jeg burde skrive om restemiddag. Det gir klikk ser jeg.
Men den lapskausen i går var egentlig en restemiddag, eller for å være ærlig en reste-reste-middag. For vi hadde for en tid tilbake noen lammefileter til middag som det ble noen rester av, samt rester av poteter og grønnsaker. Disse ble til lapskaus neste dag sammen med en pose lapskausblanding og ei pakke røkte kjøttpølser.  Den lapskausgryta ble så stor at restene av den ble fryst ned. Og altså tint opp i går og ble middagen du leste om i innlegget Lappskaus. Aå da kan jeg vel klikke av for å ha skrevet om rester?

Bryllupsdag, barnemat, og ukemenyer har jeg ikke behov for å skrive om.
Eller bryllupsdag jo, men det får vente til neste september. Det er da vi har vår bryllupsdag.
Noen historier er ikke mine å fortelle. Enten de handler om syke hunder eller egen helse. Så de hopper jeg over av respekt for bloggerne

Ikke kan jeg lage et innlegg om ei jakke jeg har strikket heller. Sist jeg fullførte en strikkegenser til meg selv tror jeg var da jeg hadde sommerjobb i Harstad. Det var i 1989.
Pledd-genseren Vibbedille viser frem i sitt innlegg er bare helt nydelig. Jeg vet at Datteren som er litt av en frysepinn ville elsket et slikt pledd. Men jeg kjenner mine begrensninger. hadde jeg begynt på et slikt pledd hadde det blitt ferdig i 2089. Ikke noe nytt pledd på pinnene her!
Etter litt tankevirksomhet kommer jeg til at innleggene om Kvikk-lunsj lua jeg strikker i fjor ga noen klikk. Det samme med temperaturteppet.   Nei, det blir ikke den genser-pledd-saken, men jeg driver og strikker en lue til Gamle Gubben Grå. OK et strikke innlegg må dukke opp på blogg om ikke alt for lenge.

Egentlig er jeg litt dum. I går kjøpte jeg putetrekk til to puter vi har i tante-sofaen. Når tantesofaen fikk ny plass i forrige uke passet det ikke med de gamle putetrekkene. Jeg burde jo helt klart ta noen interiørbilder med nye putetrekk.  Amatørmessig av meg å glemme det.  Vel, interiørinnlegg skal bli, bare vent å se. Jeg lover det ikke i løpet av dagen, men i løpet av helgen bær jeg vel få til å vise frem interiør fra Drømmehuset.

Jeg kunne jo og ha skrevet et innlegg om alle celebritetene fra bostedet mitt.
Men nå er vel Vågård som stedet jeg bor på heter helst kjent for en tragisk hendelse som fant sted der den 22. august i 1926; lensmannsmordene på Vågård.  Det er i det minste alt jeg finner på Wikipedia.
Og nå var vel verken lennsmenn eller morderne fra Vågård så vidt jeg husker…
Jeg har fått med meg at gammel krim gir klikk. Så en gang skal jeg fortelle om lensmannsmordene i et senere innlegg.

Ønskeliste ser jeg og at noen har begynt å sette opp.
Ungene har alt begynt å mase om hva jeg ønsker meg til jul. Kanskje det er ide for et innlegg.  Jeg har kun to ting på ønskeliste i hodet mitt så langt.

Doc og Dask skrev om statsbudsjettet slik jeg gjorde i innlegget Litt rastløs…Jeg ser helt klart at Dask sitt innlegg er langt bedre enn mitt. Det er klaert jeg burde gjort mer ut av statsbudsjettet enn å sutre over at toget ikke kommer. Vi er rimelig navlebeskuende her på Ringerike, for det er vel det eneste på statsbudsjettet noen har giddet å påpeke her oppe, også lokalavisa.

Helt på topp troner et innlegg om billig og sunn mat.
Og ja, mat gir klikk. Det er jo Lappskaus-innlegget  et klart bevis på.
Klart kjerringa også må komme varte opp med noe billig og sunne mattips

Sånn, nå har du fått en oversikt over alt du kan glede deg til på denne bloggen fremover.
Det er bare å sitte å klikke seg inn med jevne mellomrom så du ikke går glipp av noe.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg