Nedtur…

I dag er jeg så desperat at jeg tyr til piller. For tenk jeg er helt nede på en 15. plass!  Solliv  har en teori om at hvis man ikke blogger så ofte som man pleier så får man flere klikk.  Vel, så mye for den teorien Solliv!
Nei, her må det medikamenter til. Jeg har en ide om at bilder av piller drar lesere. Spesielt når det har vært litt stille på bloggen en stund.

Siden jeg har rast nedover blogglista fra an 12. til en 15. plass er det selvsagt ingen som har rast fortere enn meg nedover lista og passert meg på sin vei ned.  Men tre flere blogger ligger nå over meg.  Hva de skriver om må selvsagt analyseres.  Det er jo slikt denne kjerringa driver med.

Annais har et blogginnlegg med tittelen Hva skal du til høsten? Godt spørsmål. For hva skal jeg egentlig til høsten? Det må jeg ta tak i å finne ut. Alt jeg vet er at hverdagen som tillitsvalgt og radiograf det jeg har holdt på med “hele livet” er over.

Annais skal studere til ingeniør innenfor fornybar energi. Hun kom inn på førstevalget sitt.  Men hun føler på at hun ikke er så veldig motivert for dette studiet. Kanskje vil hun heller arbeide litt deltid innenfor den utdanningen hun alt har. (Hvorfor ikke fulltid?) Blogge litt og reise. Det har vært halvannet tøffe år under pandemien og hun har lyst til å leve litt igjen.

Det hadde vært gøy å studere igjen. Jeg likte det. Men jeg er 55 år i slutten av måneden.  Kanskje finner jeg et nettstudium. Jeg tror ikke jeg kan leve av å blogge og reise selv om det selvsagt hadde vært en drøm.
Og til spørsmålsstillingen Annais tar opp, studere eller leve.  Jeg har vel aldri levd livet så til de grader som under studietida.

Christine Emilie er på vei oppover blogglista.  Hun er en av disse kreative strikke-bloggerne.  Og som vi jo fant ut i helga. Strikking på blogg er populært.
Christine Emilie har strikket smokkesnorer for å bruke opp litt restgarn. Genialt!  Oppskriften kommer i et blogginnlegg i dag forteller hun.

Vel, jeg tror at til og med jeg skulle klare å kreere en smokkesnor uten oppskrift. Men jeg skal ikke starte med det i dag. I stedet bør jeg vel strikke mer på Kvikk-lunsj lua. Bør vel komme en oppdatering på det prosjektet snart.

Den tredje nye bloggen som har sneket seg over meg på bloggtopplista er Spis og spar.  Hun har kommet opp med en ny ukesmeny.  Selvsagt lavkarbo.

I dag er det Gamle Gubben Grå som skal stå formiddagslaginga her i Drømmehuset.  Han skal få bestemme hva han vil servere. Jeg tviler på at det blir lavkarbo.

I tillegg har jeg et lite håp om at han skal lage dessert. Stripete godteripannacotta står på dessertmenyen vår i dag. Ikke noe for meg, men de to andre her i huset vill nok like en slik dessert. Vi får se hva Gubben disker opp med.

Og disse 11 andre bloggerne som ligger over meg på lista. Hva har de skrevet om?

Martine Halvs, Ida Wulff, Mat fra bunnen, Stine Skoli og Andrea Sveinsdottir har ikke kommet med noe nytt. Mamma på hjul og Monica Wedderhus har kommet hjem fra ferie. Vibbedille skriver om sokkeoppskrifter, og den skulpturen hun lager. Mette Ask har vært i dyreparken. Doc og Dask var tilbake på jobb ette ferien, men måtte kaste inn håndkle, Dask altså, og bli delvis sykemeldt. God bedring Dask, ta vare på deg selv.

5 av de 14 bloggerne over meg på lista har altså ikke fornyet seg. Kanskje har Solliv sin teori noe for seg likevel?

10 kommentarer
    1. Du er ikkje typen som gir deg, is i magen Brit 😀
      En av grunnene for at flere av de foran deg kan ligge der UTEN å blogge er: De er på flere plattformer,f.eks Instagram, YouTube og Snapchat. I løpet av dagen “snakker” de gjerne om diverse på disse kanalene, inni mellom ref de til gamle blogginnlegg som passer inn i “samtalene”, som de da linker til. Så ja, ved å skravle andre steder for så å linke til bloggen (gamle og nye innlegg) er en smart taktikk – Bruker den selv, når det måtte passe 😀
      Finn frem strikketøyet så me får litt fart på den plasseringa di 😀

      KOS DEG!
      Vibbedille 🙂

    2. Du får bli en you-tuber Brit…!
      Har fortsatt trua på det der jeg altså…la innlegg henge litt. Folk må ha tid til å lese vettu…
      Folk skal gjennom mange innlegg på en dag! 🙂
      Vettu….så da blir det slitsomt hvis noen har 5 innlegg om dagen! Gjør som Viibbedille…forteller om her.
      Del litt gamle innlegg på diverse kanaler…og du må strikke vettu. La oss se lua nå da!

    3. Jeg bryr meg fint lite om plasseringene men koser meg å lese de bloggene jeg følger. Ikke alltid jeg kommenterer men i dag måtte jeg! Kos deg med strikking og den lua kommer til og bli fin.

    4. Tror det med å være overalt og linke hit og dit og styre på i alle retninger er nok tingen, men spørs jo hvor mye tid du vil bruke på dette da. ALL din tid eller bare litt av dagen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg