Negative tanker……

Det er en nydelig morgen ute, og selv om det er søndag og alle her i Drømmehuset har fri sto jeg opp litt over 5.30. Jeg fikk ikke sove, og de negative tankene hadde kvernet rundt i hodet mitt en stund.  Da er det like godt å starte dagen.

Så da sitter jeg her med tekoppen, titter ut på en klar himmel uten en sky og føler at dagen ikke er så verst. Jeg er jo til og med oppe på en 10. plass på bloggtopplista!
I kommentarfeltet under et av gårsdagens innlegg kan jeg lese at en som kaller seg ved forskjellige nick hver gang hen kommenterer har hengt seg helt opp i et bilde av meg i rød kjole. Bildet er tatt i april, og denne personen har gransket det så nøye og er opprørt over at jeg går uten BH og at niplene mine struttet der under kjolen – på et bilde fra april.  Jeg skjønner at bildet av denne kjerringa har gjort et uslettelig inntrykk.

Kanskje er det ikke en heksekunst å ha avansert fra 12 til 10. plass i går.  De to jeg passerte, Martine Halvs og Annais kom ikke med noe nytt innlegg i går. Jeg kom tross alt med to.
Stine Skoli, Mat fra bunnen, Ida Wulff og Mette Ask kom heller ikke med noe nytt men de ligger høyt over meg i klikk for det. Forstå det den som kan.

Eller Mat fra bunnen kan jeg forstå. Hvis du følger ukesmenyen hennes klikker du deg inn når du skal handle inn og lage mat. Så antakeligvis var det 2.198 husstander her i landet som hadde spørstekt svinefilè med sursøt saus og ris til middag i går.
Det hadde ikke vi. Vi hadde Crab roll. Deilig kosemat en lørdagskveld.

Jeg har også en viss forståelse for at Ida Wulff og hennes 223 tips til de som skal bygge hus har en viss interesse for alle som skal, eller drømmer om å bygge hus. Men at Stine Skoli sin innredning av barnerom og Mette Ask som poserer i badedrakt skal ha slik voldsom appell, det forstår jeg ikke helt.

Jeg hadde en bra dag i går, snakket entusiastisk på innpust og utpust til Gamle gubben Grå når han endelig kom hjem.  Det er når jeg har sovet noen timer at jeg våkner og tankene begynner å kverne. Litt omvendt av Monika Vederhus som hadde en drittdag følelsesmessig i går men som syntes det lysnet mot natt.

Jeg tok lunsj med ei venninne jeg traff i byen i går. Det er lenge siden vi har snakket sånn ordentlig sammen. Vi har bare vekslet noen ord når vi har truffet på hverandre tilfeldig.
Vi har vært gode venner siden ungdomsskolen, men av forskjellige grunner har det ikke vært så tett i de siste par årene. Nå tenkte jeg at vi kunne rette litt på det, og ja selv om jeg veldig ofte er klagemur og en skulder vennene min kan gråte på så hender det at også jeg har behov for å snakke litt om meg og mitt. At også jeg har behov for noen som lytter til meg og mine problemer.  Jeg trengte det i går.

Vel, det ble ikke helt slik. For som så mange ganger før var det jeg som ble sittende å trøste, komme med gode kommentarer og forsøke å muntre opp noen som synes livet var litt trist.
Meg og mitt ble ikke ofret en tanke. Ikke en gang et høflig lite spørsmål om hvordan det gikk med ankelen min ble stilt, selv om sist hun så meg hadde jeg rullator.
Jeg har flere venner. Noen av dem er alltid der for meg når jeg trenger dem.
Jeg bare synes det er litt trist at akkurat denne venninna ikke evner det, for vi har vært nære så lenge.

Jeg har ikke tenkt å bruke søndagen til å grave meg ned i triste tanker. Den er for fin til det.
Jeg hopper raskt videre til Vibbedille. Der er det sjelden triste tanker, og for tiden eksploderer kreativiteten til Vibbedille. Det er så man formelig kjenner skapertrangen bobler gjennom innleggene hennes,  For tiden er det perlearmebånd som er greia.

Jeg er langt fra så  kreativ og opptatt av hobbyting som Vibbedille. Eller politikken er vel mer min hobby. Men jeg blir alltid glad når jeg leser Vibbedilles innlegg. For ei dame! For en positiv energi den dama sprer!

Inne på Doc og Dask sin blogg er det ikke like mye energi. Dask er ikke i form.  Hun har vært mye syk i det siste. Ikke sånn syk, syk. Mer pjusk. Jeg kjenner jeg nesten blir litt bekymret for dama, selv om hun ikke er bekymret selv.  Legen sier bivirkninger av vaksina.  Jeg har hørt om at den kan gi slike bivirkninger Dask skildrer.
Vel Dask er ikke den som legger seg ned og syter selv om formen ikke er på topp.  Jeg ønsker god bedring, og håper formen snart bedres.

Mamma på hjul skriver om Vixen. Nominasjonen er i gang.  Og i likhet med de aller fleste av oss hadde hun satt pris på å bli nominert. Er det noen som fortjener å bli nominert som Folkets Favoritt så mener jeg det er Mamma på hjul. Så Vivian, du har fått min stemme.

Det er mange her som fortjener å bli nominert og jeg skal bruke formiddagen til å nominere alle mine favorittblogger.
Det skal jeg skrive innlegg om senere.
Jeg tar en ny slurk av tekoppen, og titter ut av vinduet.  Drømmer meg litt bort. Tenk om det var jeg som ble nominert, jeg som vandret oppover den RØDE løperen…..

Da er det bare Kokkejævel igjen.  Jeg forbigår innlegget hans i stillhet. Det er best slik.
Men også Kokkejævel skal få en nominasjon fra meg.  Årets business.  Helt uten ironi mener jeg han er den her inne som fortjener den mest. Det er tøft å selge livsverket sitt for å satse på nettbutikk og forfatterskap. Et marked han stort sett har bygd opp ved hjelp av bloggen sin.

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Ikkje kjekt når dei negative tankane tek ifrå ein nattesøvnen.Der er vi like.Det er då dei kjem.
      Grattis med stadige opprykk på lista.Det fortjener du.Gode innlegg.
      Ha ein super dag med gubben:-)

    2. Hvordan klatre på lista uten å blogge? Det lurer du på?
      Et tips (som eg overhodet ikkje anbefaler) er å “gå ut” med at man ikkje vil vaksinere seg fordi man ikkje føøøler det er riktig, gjør det gjerne i BT eller andre store aviser, siden du også har din egen “tråd” på KG kunne du nok bare lagt deg i hengekøya 1 uke så hadde det gått av seg selv – Bare nevner det, men om det er smart? Tja, hvis det er kun plasseringen og ikkje omdømmet som er viktig? Kjør på 😀

      VIXEN? Hmm mye kan si om den gitt, men føler ofte det er forhåndbestemt HVEM som blir nominert? VELDIG ofte bare de samme år etter år. At en blogger som har eksponert barnas barndom for gud å hver mann siden fødselen, i spedd ymse bilder, alkohol, dåååårlig innflytelse og et ellers meget overfladisk liv blir HYLLET med ærespris? Tja, vet nå ikkje helt eg, men kan i sammen slengen legge til at det selvfølgelig hadde vært stas å vært nominert (Har ALDRI sett en nominert Strikke/Hobbyentusiast før!) Om eg hadde reist til Oslo? Det hadde i såfall vært en ypperlig anledning til å slenge på seg FlamingoKåpa mi, ja så kunne jo du og eg endelig fått tatt den kaffien 🙂 Det hadde nok vært høydaren for moi 😀

      Lag deg en flott søndag!
      Bruk den til akkurat det du vil, i morgen er det mandag!

      Go`klem Vibbedille 🙂

      1. Du og jeg på Vixen!!! Det hadde vært noe.
        Du kjenner meg godt, jeg blir nok ikke vaksinemotstander bare for å få klikk. Litt seint kanskje å bli vaksinemotstander mener jeg. Jg har vært fullvaksinert i snart tre måneder

        1. Onsdag som var ble også eg full vaksinert, fornøyd med mitt bidrag til å forhåpentligvis gjøre samfunnet og verden utenfor eget stuevindu tryggere <3 (Me er nå alle 4 her hjemme ferdigvaksinert)
          Ja, eg vil tro at du og eg foran presseveggen hadde blitt et minne for livet 🙂 Tror me hadde satt litt farge på Vixen på en måte 🙂

    3. Bildet som ble kommentert ble postet medio august, 15 august, altså kort tid siden. For ordens skyld, så der ikke etterlates et inntrykk som ikke er korrekt. Teksten min var en kommentar på din egen tekst om undertøy osv.

      Sitat; Mette Ask føler seg sexy og poserer ute i hagen i badedrakt. Hun har vært og handlet hos Hunkemoller.
      Dere tror det sikkert ikke, men for et par uker siden var jeg i denne kjedens butikk på Sandvika Storsenter i borti mot en time. Og jeg er enig med Mette Ask. De har utrolig mye fint, også for store kjerringer som meg. Ja jeg kunne godt ha kommet ut fra den forretningen med både ett og tre undertøysett som ville ha fått meg til å føle meg sexy og kanskje et par som kunne gitt Gamle Gubben Grå hjerteinfarkt. Sitat slutt.

      Ingenting er vondt tenkt eller ment. Du skrev om undertøy og dine tanker om det, sånn var det.

    4. De vanskelige tankene kommer ofte når en blir liggende våken. Det har jeg erfart også.
      Og den venninnen synes jeg høres veldig egoistisk ut. Vet ikke om jeg hadde spandert så mye tid på henne.
      Håper dagen tok seg opp og ble bra allikevel.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg