Nesevise…

Sophie Elise er på bloggtoppen i dag og. Selvsagt er hun det.  Hun skrev jo om neseopperasjon i går, og slik blir det jo klokk av,
Jeg skrev og om nesa mi, men kom bare på 82. plass.  Snyteskaftet mitt er tydeligvis ikke like interessant som nesetippen til Sophie Elise.
Ikke fikk jeg like mange kommentarer heller.
Faktisk bare en, mens Sophie Elise fikk  169 kommentarer.

Kommentaren jeg fikk var utelukkende positiv.
Av de 169 kommentarene Sophie Elise fikk var også flesteparten positive.  De viste medfølelse, heiet på henne for hennes åpenhet og ønsket henne god bedring.

Men 52 innlegg er negative med sure kommentarer-
Kommentarer om at hun har innbilte smerter, det er ikke sant at hun hadde pusteproblemer.
Kommentarer om at hun bruker pengene sine feil. Burde gi de til folk som trenger de.
Kommentarer om t hun er oppmerksomhetssyk.
Kommentarer om at hun er syk, virkelig syk og burde få behandling.
Kommentarer om at hun har ødelagt seg selv, og i grunn kan ha det så godt.
Kommentarer om at hun mangler selvinnsikt.
Kommentarer om at hun kommer til å ende opp som Michael Jackson og miste hele nesa, eller ønske om at hun gjør det.
Kommentarer om at hun er en hykler som er veganer, men som opererer nesa (ser ikke helt sammenhengen..)
Kommentarer om at hun ikke burde dele
Kommentarer om at hun ikke burde fly.
Kommentarer om at hun er en egoistisk plastikkdukke.
En kommentar om at hun burde ha fysisk juling, såpass at hun aldri ble seg selv.
Kommentarer om at hun mangler troverdighet,
Kommentarer om I-lands problem.
Kommentarer om at hun er hjernevasket.

Og da har jeg bare tatt med de sure, negative kommentarene. Ikke de som er kritiske til operasjon, men klarer å formidle det på en høflig og respektfull måte. Saklig uenighet er greit.

Tenk hva alle disse stygge kommentarene gjør med et ungt og usikkert sinn!
Jeg håper og tror at Sophie Elise ikke leser alle kommentarene, ikke fordi hun ikke bryr seg om leserne sine, men fordi hun må skåne seg selv.
Det var 117 positive kommentarer.  Kommentarer med ønske om god bedring, om at hun var ærlig og et flott forbilde. Kommentarer om at hun hjalp folk som hadde dårlig selvbilde. Det var overveldende flest positive tilbakemeldinger. Men det er de negative som fester seg. Spesielt den med juling. Den var usaklig, og så fylt av hat at selv jeg ble skremt.

Sophie Elise er ei flott jente.  Hun har oppnådd mye, og er ofte tøff ærlig. Men som ungdom flest ikke alltid like gjennomtenkt. Det gjør det hele bare mer ærlig, mer sårbart. Jeg skulle ønske hun ble tøff nok i seg selv til ikke å ha alle disse kompleksene hun må rette på hele tiden. Hun har all mulig grunn til å være stolt av hva hun har oppnådd, og hvem hun har blitt.
Jeg tror ikke de negative kommentarene bidrar til det.

2 kommentarer
    1. Er så hjertens enig! Noe av det verste er jo at de fleste som kommenterer heslig til henne er jo voksne folk! Akkurat som om de tror de kan snakke vett i henne! Eg har følgt Sophie Elise av og på siden hun satt på jenterommet i nord (Mye pga min egen datter på samme alder). Ja me kan gjerne være enig med andre om at hun har gjort litt dumme ting, men ikkje mer dumme enn hva ungdommer flest. På den andre siden har hun banet vei for mye og ikkje minst oppnådd mye og man må jo på flere enn en måte beundre henne 🙂 Liker Sophie eg 🙂

      Ha en flotters dag du også 🙂
      Vibbedille

    2. Jeg har registrert at hun har fått mange negative kommentarer den tiden hun har blogget, – i de mest sårbare årene i livet hva angår sånt. Helt håpløst hva folk får seg til å skrive, og total mangel på empati. Håper hun fokuserer på de positive og overser de negative, for de er det ingen grunn til å ta inn over seg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg