Ny bok….

De av dere som har sett bilder av haugen min med uleste bøker vet at det siste jeg trenger er flere bøker.  Likevel kom jeg hjem fra byen i dag med en splitter ny bok.

Det er en bok om Michelangelo Merisi, bedre kjent som Caravaggio. En italiensk kunstmaler født i 1571.

Jeg har aldri hørt om kunstneren før, kjenner ikke til noen av maleriene hans og vet ikke helt hvor interessert jeg er i barokken som kunstart.

Dette er ei litt nerdete bok, og jeg liker enkelte ganger å bære litt nerdete og fordype meg i ting.  Men det er ikke hovedgrunnen  til at jeg kjøpte boka.

Boka er skrevet av en av Jon Ovrum som er en av de andre i Rødt her på Ringerike. En pensjonert lektor med Norsk og historie som fagfelt. Jeg synes det er kult å kjøpe bøker som folk jeg kjenner gir ut.

Selvsagt ba jeg om å få boka signert da jeg skrev at jeg ville kjøpe et eksemplar da forfatteren lanserte boka på Facebook sida si for et par uker siden. Jeg synes signerte bøker er litt kult. Fint å ha i boksamlinga.  Jeg hadde og tenkt at jeg kanskje skulle gi boka til Svigermor. Signert bok om kunst kan jo være en fin Coffee-Table bok for en kunstinteressert dame i boligen i Spania.

Vel ideen om å gi boka til Svigermor ble skrinlagt  jeg så dedikasjonen Jon, altså forfatteren hadde skrevet. Hun er ikke så glad i “Nydelige Raudt forkjempare” for å si det mildt.

Boka er av god kvalitet med mange fine malerier og tekster om maleriene. Jeg går lese den og finne ut om jeg tror boka er av interesse for Svigermor.  Så får jeg sikkert lov å kjøpe en bok til med en mer passende dedikasjon.

5 kommentarer
    1. Må være midt i blinken for svigermor – du får lese og sjekke ut! ny bok – ny signering…
      Skal man gi bort bøker i gave, bør man selv ha lest boka!

    2. For mennesker med kunstinteresse må jo denne boka være veldig fin 🙂 Og ekstra kjekt med forfatterens hilsen og signatur ja 🙂 Så skjønner godt du kjøpte den.
      Jeg har en bror som driver bokforlag, og som også har skrevet bøker, så jeg har lest mye forskjellig selv, av den grunn 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg