Ny leilighet….

Ny jente på bloggtoppen i dag.  Martine Lunde heter hun.  Hun skriver om ny leilighet….   eller i det minste er det det innlegget hennes heter.   Den nye leiligheten hun skal flytte inn i blir først ferdig i 2020, men pytt, pytt.   Overskriften ny leilighet gir klikk.
Så, jeg har ingen planer om å flytte inn i verken ny eller gammel leilighet akkurat nå.  Jeg er veldig fornøyd med å bo i Drømmehuset. Men  mulig det blir leilighet på sikt.  Man kan aldri vite.

Det innlegget til Martine handler om er at hun har blitt lei sin lyse beige sofa, og funnet ut at det er kjempeupraktisk.  Vel, det sa alle til oss da vi kjøpte hvite skinnsofaer for nå snart 12 år siden… Vi har de fremdeles, og de er nesten like fine.  Vi fant de i billigkroken på IKEA rett etter at vi hadde overtatt Drømmehuset, og jeg var helt solgt. Tror det er et av de møbelinvesteringene jeg er mest fornøyd med,

Martine er lei sin hvite leilighet med bare lyse møbler, Og at hun skrekk o gru har bodd der i hele 5 år.  Virker som hun synes det er litt pinlig.  vi har som sagt bodd her i 12år.  og trives med det. Men jeg kan skjønne at de som gikk for alt i hvitt, eller det hvitehelvete som Gamle Gubben Grå kaller det. Vi har studert mangt et interiørblad for inspirasjon når vi driver  stadig oppussing.

Martine skal ut å kjøpe svart maling i dag. Og så skal hun male noen av møblene.
Det blir sikkert bra. Godt med forandring.  Jeg har malt mye i mitt liv. Kjøkkeninnredninger, møbler og vegger.  Jeg liker veldig godt å drive med slike sysler.  Så godt at venninna mi som jeg tok en kaffekopp med i går mente at jeg skulle “få lov” til å male kjøkkeninnredningen på hennes nye kjøkken.  Vel, SÅ moro synes jeg ikke det er, og hadde jeg hatt overskudd og tid hadde jeg nok hatt nok av egne prosjekt.

Men oppussing, og eiendomsinvesteringer gir klikk.   Nå raser jeg oppover lista, garantert.

4 kommentarer
    1. jeg liker igrunnen ikke å flytte så jeg bor lenge på et sted,her på gården har vi nå bodd i 23 år,er ikke drømmehuset mitt men det er her jeg bor :=) Når det er sagt drømmer jeg om å flytte nå,kjøpe et lite hus,gjerne rekkehus eller noe i den dur ,ikke stort og helst alt på ett plan :=)men det blir ikke ennå for mannen er ikke klar for det,men en dag ja da skal jeg ha noe mindre enn dette digre 4 etasjes huset vi i dag bor i

    2. Drømmehuset er i virkeligheten et helt vanlig, litt slitent ferdighus fra 80 tallet. Tipper en megler ville sagt “stort potensiale”. Men for oss er det Drømmehuset. Og vi flikker og fikser litt i ny og be.

    3. Jeg har ikke flytta så mange ganger i mitt liv jeg, og dette huset har jeg bodd i de siste 23 årene! Litt forandring har det blitt her og der, men jeg liker litt farger og det er når jeg finner ut av at jeg vil gjøre noe, ikke når det er “in”. Så jeg er altså helt ute jeg. Og kommer nok aldri på bloggtoppen heller. 😀 Synes disse refleksjonene du har om toppbloggerne er fine. Krabba du oppover eller? Sjekker ikke den toppen så mye jeg …

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg