Nyte høstværet

Hvis man liker å fotografere er høsten virkelig riktig tid for å ta med seg mobil eller kamera og komme seg ut på “jakt”. Jeg ser motiv over alt når jeg er ute og ferdes. I går luftet jeg hundene langs elva nede ved sentrum. Jernbanebrua gjør seg på høst-bilder.

Tar man på seg “fotograf-rollen” når man rusler rundt. Leter etter motiv. Da tror jeg man blir mer bevisst detaljene rundt seg. Mer opptatt av “her og nå”, og lar tankene få hvile fra alt annet som man måtte surre og tenke på.
I det minste er det slik for meg.

Spesielt de gangene det er litt mye tankekjør synes jeg slike pauser gjør godt.
Slik har det alltid vært. Enten det har vært vanskelig tillitsvalgtsaker,  litt slitsomme dager på jobb eller andre ting som har kvernet i hodet så har det gjort godt å gå på foto-jakt. Lete etter gode motiv. Konsentrere meg om det, og da samtidig oppleve å være i nuet.

Alle årstider er fine til å gå å lete etter motiv. Alle årstider har sin skjønnhet og sin sjarm – sånn rent visuelt. Men høsten med all sin fargeprakt – finnes det noe vakrere?

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg