Nytt klenodium

Her er det nye “klenodiumet” som jeg skrev om i innlegget Har kjerringa blitt blidere?. Eller klenodium og klenodium. Det er helt klart en nyere etterligning. Og ja, det var jeg klar over før den ankom.
Men se da! Passer ikke en slik type kontorstol inn i den “herskapelige” stilen jeg ønsker å skape? Det synes i det minste jeg.

Jeg har planer om å pusse opp det kombinerte kontor/gjesterommet vi har.   Skrivebordet der inne er fra Jysk eller Ikea. Noe som ble igjen da ungene flyttet ut. Svart plate med stålbein. Jeg har lenge hatt lyst til å bytte det ut med et skrivebord i valnøtt som vi har fått av Svigermor da de flyttet fra huset i Havebyen til leilighet. Da må det jo og være en staselig stol til, som står i stil med skrivebordet. Det synes ikke jeg at en helt vanlig kontorstol gjør.  Men denne. Den vil gli flott inn sammen med skrivebordet som er et nett lite praktmøbel.

Jeg har og planer om å bytte ut en litt overfylt bokhylle i laminat med et bokskap med dører. Ser litt mer ryddig og hyggelig ut når vi skal ha gjester der inne.

Ja, og så har jeg lyst til å male rommet som nå er i svart og grått i brune jordtoner. Få vekk den litt rocka stilen rommet hadde da det var rommet til Eldste Sønn, og gjøre det om til et behagelig gjesterom og kontor.

Denne stolen er første steg på veien til å oppfylle det jeg drømmer om for det rommet. Jeg ivrer etter å sette i gang.

8 kommentarer
    1. Vel…da gjenstår det jo å se om man kan STOLE på kjerringa haha
      Eg bare måtte, det var i det minste et lite ordspill der da 🙂
      (Å ja, eg kjeder meg litt)

      1. Tja, aldri godt å vite med denne kjerringa,
        Skjønner at du kjeder deg, Håper du snart blir bedre, men erfaringsmessig tar det nok noen dager til før det går den riktige veien.

    2. Det er rett og slett en vakker stol som garantert passer inn.. ikke bare i ditt krteative møbleringshode, men der den skal finne sinn plass. 😉

    3. En flott stol til Drømmehuset….Mal i vei…
      Jeg maler taklister og i dag vinduskarm og sparklet…Pusse og male mer.
      Så har du ånden så kjør på..Ikke slitsomt å male litt.

    4. Gøy med planer om å gjøre om og endre på stil og rom! Kos å pusse opp også! Stolen er fin – minner meg om en onkel hadde (og som prinsessa bare MÅTTE arve…)!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg