Orker jeg mer…….

Reklame | Body Shop

Det er Sophie Elise som stiller spørsmålet der hun skinner øverst på bloggtopplista.  Kanskje er det ikke så glamorøst å være der helt på toppen. Kanskje er det ikke så mye å hige etter.  Men jeg nede på en 72. plass kan og spørre meg selv “orker jeg mer?”

Det Sophie Elise vurderer om hun ikke orker mer av er negative kommentarer i kommentarfeltet.  Det kan jeg forstå. Hun får virkelig mange kommentarer og noen av de bidrar liksom ikke til å bygge henne opp.  Jeg har lest en del av de hun fikk i går, og selv om de fleste som kommenterer heier på Sophie Elise er det mange som er negative til innlegget i går hvor hun kanskje var litt vel sentrert om hvor fantastisk flink hun var.  Jeg kan forstå at folk reagerte på innlegget hennes.  Jeg gjorde det selv.  Men jeg forstår ikke at det er nødvendig å kommentere det,  Og spesielt ikke hvis du ser at 100 andre har påpekt det samme før deg.
Sophie Elise mener at hun ikke bør utsette seg selv for negative kommentarer fordi det gjør henne trist.  Jeg forstår vurderingen.  Men hvis vi bare omgir oss med de som heier…..  Blir ikke det fort lett å bli nettopp litt høy på seg selv?  Ekkokammer hvor man aldri får noen korreksjon… er det sunt?

Grunnen til at jeg vurderer om jeg snart ikke orker mer er selve livet.  Jeg er så utrolig sliten. Livet gir meg en på tygga gang på gang.  Jeg orker ikke ta meg av et problem før et nytt dukker opp. Jeg klarer ikke helt å glede meg over det som faktisk er positivt, fordi store utfordringer overskygger det positive. Jeg kom inn på kommunestyre slik jeg har arbeidet for i åtte år.  Jeg fikk varaplassen til fylkestinget. Jeg burde være høy på meg selv og veldig glad. Men jeg er bare sliten. Fokuserer på at jeg har en innboks på jobbmailen jeg ikke ar fått lest på en drøy uke, på alt jeg skulle ha gjort i drømmehuset, på at jeg skulle vært mer te hos Høvdingen, hatt litt mer tid til de voksne ungene mine – og Gamle Gubben Grå. Løst alle utfordringene som har hopet seg litt opp.  Men jeg har bare lyst til å sove, sove, sove…   Men gir jeg etter for den lysten, og det gjør jeg  i alt for stor grad – er utfordringene enda større når jeg kryper frem fra pelspleddet.

Vel, huden min. Jeg gjør som Sophie Elise og hopper raskt videre til det som virkelig betyr noe.
Jeg aner ikke om alle utfordringene som hoper seg opp, og stresset jeg føler på har innvirkning på huden min, men jeg gløder ikke for tiden.
jeg er også opptatt av at de som skal produsere hudpleieproduktene jeg skal bruke har tatt et klart standpunkt for klimaet. Så for å være helt på den sikre siden, unngår jeg bare å bruke hudpleieprodukter og sminke. Smart ikke sant?

Det skjer mye for tiden, ikke tvil om det.  Og i og med at jeg ikke er i form kan det fort bli litt heftig. I likhet med Sophie Elise føler jeg at det går ut over håret. (Huden bryr jeg meg jo ikke om…) Jeg klarte å karre meg til frisøren i løpet av forrige måned. Det var nærmere et halvt år siden sist jeg var der, så behovet var til stede. Jeg er ikke så opptatt av hvilken shampo og balsam som kan være best, jeg tar en eller annen flaske jeg finner på KIwi, men nå er det ganske lenge siden jeg gikk tom for balsam. Og da jeg sto i dusjen i går morges oppdaget jeg at jammen var det tomt for dusjsåpe også.. Må få kjøpt det i dag.

Hvis Body Shop eller andre har lyst til å sende meg vareprøer er det bareå fylle postkassa mi, og jeg lover å kommentere og reklamere etter beste evne her på bloggen.  Det jeg ikke bruker selv, kommer jeg til å gi bort til venner og familie,( jula nærmer seg…)
Er jo ikke en skikkelig blogger før jeg tar med litt reklame, så her er mine vellværeproduktanbefallinger…

The Body Shop Body Butter, 200ml//Country Candle//The Body Shop Shower Gel, 250ml//The Body Shop Coconut Body Butter 200ml

 

2 kommentarer
    1. Syns det høres ut som du har møtt veggen jeg. Du jobber vel ikke da? Du må tenke på helsa først. Jeg sover mye jeg også. Ikke fullt så mye som før. Men nå er jeg sykemeldt og har vært det lenge. Jeg taklet ikke det minste stress lenger. Gravde meg ned under pleddet eller dyna jeg også. Og det gjør jeg nå også, hvis det dukker opp problemer ( eller noe jeg syns er problemer,som kanskje ikke er det i det hele tatt.. Men nå har jeg tid og anledning til det uten og slite med dårlig samvittighet i tillegg.Så kan jeg møte dem når jeg har lukket øynene for verden så lenge jeg trenger først.
      Ønsker deg en fin dag.
      Nå har jeg vært våken så lenge alt at jeg må ta en dubb . I hvertfall lukke øynene ei stund, skru av all lyd og planlegge syprosjektet mitt😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg