På innsiden….

Hvis noen har savnet meg i dag har det sin forklaring. Jeg måtte dra hjemmefra ved 8 tiden i morges, og rakk ikke dagens betraktninger før jeg for ut døra. Har vært en tur I Drammen og stiftet Rødt Buskerud.  Som kjent slo den forrige regjeringen Buskerud sammen med Østfold og Akershus til Viken. Da la vi ned de gamle fylkeslagene og oppretta Rødt Viken.  Denne regjeringen har da løst opp Viken, og vi løser opp Rødt Viken og reetablerer de gamle fylkeslagene. Og stiftelsesmøte for Rødt Buskerud var altså i Drammen i dag.

Men dette innlegget skal ikke handle om innsiden av Rødt, men derimot om innsiden av influenser bransjen. Det burde interessere langt flere av mine lesere enn det indre livet i Rødt (Selv om det er spennende nok.)

Jeg har selvsagt svært lite peiling på influenser bransjen. Jeg er en blogger, ikke en influenser.  Men jeg forstår jo at hvis jeg virkelig skal tjene penger på denne bloggen må jeg bli en influenser, en påvirker. Så hvordan blir man det?

Svarene på det har jeg tenkt å finne ut ved å lytte op Martine Halvs siste podcast. Der deler hun og manageren hennes alt. Eller nesten alt.

Det er mye som foregår bak lukkede dører i denne bransjen.

Ja hvis vi skal tro Martine. Jeg suger til meg lærdom. Jeg forstår at det første jeg bør gjøre er å skaffe meg en manager. Jeg vet hvem jeg kunne tenke meg og ansette, men før jeg kontakter henne med et jobbtilbud må jeg finne ut hva en sånn manager skal ha i lønn. Jeg ville aldri finne på å underbetale folka mine, i tillegg er hun jeg tenker på rå på lønnsforhandlinger. I april tjente jeg 700 kroner.  Liksom litt i minste laget til å lønne både meg og manageren. Jeg vurderer derfor å vente med å ansette manager til jeg begynner å tjene penger.  Mulig jeg kommer til å angre på den avgjørelsen.

Hva skal til for å bli en influencer? Hvordan får man egentlig noe sponset, og bør man takke ja til alt? 

Dette er andre spørsmål Martine tar opp i podcasten sin. Og det der med sponsorer interesserer meg. Mine forsøk så langt har ikke ført frem. Ja sett bort fra at Gamle Gubben Grå sponset meg med en halv liter cola for en del år siden.

Et annet sentralt spørsmål Martine lover svar på i podcasten er

Hvordan tjener man penger? 

Det er vel noe av det jeg lurer mest på.  Planen min er jo som kjent å tjene en hel haug med gryn. Og skal jeg ta meg råd til manager må jeg jo tjene enda flere gryn.

Så nå kjære leser, har jeg snart alle svarene. Snart har jeg knekt koden. Snart går jeg fra å være en Nesten-toppblogger til å bli en influenser.  Jeg må bare lytte på en podkast først, samt ansette en manager.

4 kommentarer
    1. Jeg synes nå en manager er en som burde komme inn tidlig i «kjendis»fasen og hvis de ikke ser potensialet hos deg, så kan de bare angre seg når noen andre snapper deg foran nesen deres.💪🏻👊🏻Dette blir spennende å følge med på. Her er det bare å suge til seg kunnskapen, så er man plutselig rik over natta.🤩Heia, heia!!!👏🏻👏🏻👏🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg