Påskehøna mi!

I går var det kommunestyremøte. Fra klokka 12 til klokka 19.30 befant jeg meg på rådhuset.  Som vanlig kanskje litt vel aktiv. I det minste var det en sak som virkelig engasjerte meg. Jeg blir så forb*** når politiske ringrever prøver å skyve ungdommen ut over sidelinja med politisk spill. En stund der var jeg litt usikker på om jeg representerte både Venstre og Rødt.
Kommer sikkert tilbake til kommunestyret i senere innlegg.

Når jeg kommer hjem fra slike møter hvor jeg har fått brukt meg selv på en god måte er jeg utrolig sliten. Hodet har gått på høygir i 8 timer. I tillegg er jeg stiv og støl etter å ha sittet mye i ro på en og samme stol. De turene jeg tar opp på talerstolen kan nesten ses på som nødvendig bevegelse for å holde ryggen sånn noenlunde i slag.
Så når jeg endelig kommer hjem til Drømmehuset er jeg sliten. Ordentlig sliten.  Lufta har gått ut av ballongen. Veien til å innta horisontalen på sofaen er relativt kort.

Så hva skuer jeg der jeg ligger på sofaen og babler høyt om alt som har opprørt og engasjert meg i løpe av møtet? Det er slik jeg avreagerer etter slike møter på. Om Gamle Gubben Grå og Yngste Sønn lytter er egentlig underordnet. Det siste jeg ønsker er en ny debatt.
Fra min stilling i horisontalen skuer jeg påskehøna mi!!!
Gamle Gubben Grå har vært på loftet og hentet ned påskepynt og påskekrus.  I dag skal jeg kose meg og pynte til påske.

 

 

7 kommentarer
      1. Tror jeg blir så sliten fordi jeg virkelig lar meg engasjere. Storkoser meg. Så jeg er virkelig god-sliten når jeg kommer hjem.
        I dag skal jeg lade batteriene. Roe ned og pynte til påske. Har vært på en halvtimes tur med hundene, men skal ut igjen og finne noen kvister om litt. Sola skinner og himlen er blå. Kvister med påske-pynt hører med.
        Ja, høna er fin! Har hatt den noen år nå. Liker den like godt fremdeles.

        1. God plan for deg i dag. Du stod på fælt i går!
          Jeg så etter slike harer på Europris i dag, fant ingen! Men går greit har nok påskepynt her hjemme..

    1. Godt å få fram henne tenker jeg! Er jo slike som spiller en ekstra rolle i påsken. Ikke like mye påskepint, som nisser til jul? 🙂 ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg