Påskekos

Ser dere, lekkert kakefat og et stort påskekrus med kaffe. Ingen skal klage på påskestemningen i Drømmehuset denne påsken. Det er nesten så jeg sender snap i storfamilie-gruppa for å skryte. Der er det flere utrolig dyktige og kreative bakere, så at jeg føler trang for å skryte der må være et kvalitetsstempel.

Det er ikke mye verken av bakeferdigheter eller kreativitet som skal til for dette kakefatet. Muffensformene og de kyllingene var i ei pakke jeg kjøpte på salg på Nille i fjor. Det har påskesalget alt begynt. Jegctipper du får de til 50% denne uka. I skuffen fant jeg en slik Toro-muffens-blanding. Alt jeg trengte var å smelte litt smør, helle i en skvett vann og røre litt.  Så var jeg klar til å fordele røra i formene. Bruker du doble former holder de godt på formen. Husk ikke fyll formene for fulle. 2/3 fulle holder.

Jeg rakk faktisk å bake muffens mens Gamle Gubben Grå var ute med Charlie Chihuahua. Han går ikke så lang tur når han rusler runden her på feltet.

Lukten av nystekte muffens lokket til og med Yngste Sønn ned fra loftet.

Pyntet de med melisglasur hvor jeg byttet ut vannet med litt Solo. Det ga litt gul farge på glasuren.

Rimelig fornøyd med egen innsats, eller kanskje mest resultatet, koste jeg meg med det aller viktigste med et slikt bakeorosjekt; å få tatt flotte bilder for dokumentasjon på sosiale medier.

 

10 kommentarer

Siste innlegg