Pinselur……

Kokkejævel er fremdeles på bloggtoppen.  Han har dratt på pinsetur for å besøke broren sin.
Jeg er nede på en 44. plass og har ikke tenkt meg noen steder.  Har tenkt å bruke pinsen mest mulig her på terrassen.

Kokkejævel og co satte seg i bilen rundt klokka 12, fylte diesel på bilen, tok noen ærend og dro hjemom for å sjekke om de hadde huset å skru av ovnen, før de endelig tok fatt på en flere timers kjøretur.
Det var vel omtrent da jeg krabbet opp i putehaugen på pallesofaen og tok en liten siesta.

Kokkejævel tilbragte timer i bilen.  Han hevder det var en trivelig tur. Jeg har ingen grunn til å ikke tro han.  Bilturer er trivelige.
Jeg tilbragte et par timer på terrassen.  Deilig.  Våknet opp, tok en dusj og rakk så vidt pol og matbutikk før stengetid. (Burde jeg skrive at jeg var på polet? Granskerne kan jo da få det for seg at jeg har et alkoholproblem…. Men jeg har ikke åpnet kartongen med pappvin – og to glass med en lett perlende terrassevin en pinseaften må vel være lov?)

Kokkejævel bor jo oppe i nord, og en biltur der oppe er ikke farefri. De møtte villdyr på veien.  Noen sauer.
Jeg møtte ingen dyr, men på Kiwi så jeg kjentfolk. Skulle gjerne tatt en prat, men siden de sto i kassakø da jeg gikk inn ble det ikke slik.

Etterpå gikk jeg en times tur med Charlie Chihuahua.  Kokkejævel var sikkert fornøyd med å ha kommet frem til broren.

Resten av kvelden ble tilbragt på terrassen. Gamle Gubben Grå serverte lasagne, og jeg tok et par glass med sommerfugler.  Den terrassevinen jeg skrev om i sted.  Den hadde ligget i kjøleskapet og blitt passe kjølig mens jeg gikk tur.

Dagen i går var så vellykket at jeg tror jeg gjentar mye av den i dag,

5 kommentarer
    1. Dagen i går hørtes veldig bra ut ja, så den synes jeg godt du kan gjenta. Jeg har også pallesofa, og det er ikke dumt altså 🙂
      Jeg skal ikke granske om du har et alkoholproblem eller ei. Et lite glass vin en gang i blant kan jo ikke skade. Verre om man bøtter ned sterkere saker daglig 🙂
      Selv har jeg ikke vært på polet på en stund, men jeg har kjøpt inn et par cidere. De er greie nok hvis jeg skulle få lyst på et glass eller to en kveld.
      Nyt dagen i dag og du, det er jo tross alt 1. pinsedag 🙂

    2. Nydelige dager skal nytes, – kaffe på terrassen i skrivende stund. Fuglekvitter, sol fra blåblå himmel og stille nabolag. Får ikke en bedre start på den siste dagen i mai. God pinse!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg