Planer for juli

Ting endrer seg hele tiden. Isabell Raad har havnet helt nede på 6. plass på bloggtopplista.  Sophie Elise er tilbake på toppen, og jeg er helt oppe på en 70, plass.

Sophie Elise deler sine planer for juli.
Jeg begynner ikke ferien før 28 juli, så jeg har ikke så mange andre planer for denne måneden enn å jobbe de dagene jeg skal.  Ellers skal jeg kose meg mest mulig, finne mange fine hverdagsøyeblikk.

Sophie Elise skal ha besøk av foreldrene og skalet par uker hjem til Harstad, kose seg med lillesøster før hun flytter til New Zeeland og ha besøk fra Oslo til Harstad.  En ganske vanlig rolig norsk ferie, med andre ord.  Jeg liker det.  Liker Sophie Elise.  Harstad er en fin by.  Jeg arbeidet der en sommer i studietida. Bodde der i 7 uker sommeren 89, og er godt kjent i byen.  Datteren bodde der et år, og da var jeg der på besøk. Det var vel i 2012 / 2013.  Byen hadde selvsagt forandret seg en del på de 25 årene, men jeg kjente meg godt igjen.   Jeg drar gjerne tilbake til Harstad. Byen har en liten plass i hjertet mitt.

I likhet med meg og Isabell Raad skal også Sophie Elise pusse opp. Hun skal pusse opp gjesterommet til et meditasjonsrom.
Jeg har bibliotek og drømmer omskrivestue og vinkjeller, men meditasjonsrom har jeg aldri vurdert. Hvordan ser et meditasjonsrom egentlig ut? Må nok kikke innom bloggen til Sophie Elise med jevne mellomrom så jeg finner ut det. Får håpe hun holder seg på bloggtoppen.

Sophie Elise skal ha en stor fotoshoot med TV 2.
Jeg hadde en fotoshoot med den tidligere lederen av Rødt Ringerike utenfor Hønefoss skole i forrige måned.  Tok bilder til valgbrosjyren. Hadde jo og en fotoshoot utenfor rådhuset sammen med Gamle Gubben Grå i forrige uke.  Det får holde for en stund med fotografering.
Sophie Elise er nok mer glad i å bli tatt bilde av enn meg.  For hun skal og spille inn film om seg selv. Vel, filmen om meg kunne sikkert bli interessant nok, men da fikk noen andre spille hovedrollen….

Hun og kjæresten skal noen dager tilbake til den veganske gården Dale Store gård  og kose med griser.
Mitt spørsmål er hva griser gjør på en vegansk gård?  Vi hadde griser på gården da jeg var barn. Glade griser som hadde utebinge og koste seg med å grave i jorda og spise røtter, gress og kokte skyller. Men vi slaktet de til jul og koste oss med bacon, ribbe og svinekoteletter.  Gris er flotte intelligente dyr som selvsagt skal ha det bra mens de lever.  Men jeg ser ikke noe galt i at de blir mat.

Sophie Elise og kjæresten skal også ha noen dager i en tretopphytte.
Det er en ferieform jeg lenge har ønsket meg. Det må jeg snart få realisert

 

 

 

3 kommentarer
    1. Ja, akkurat en sånn tretopphytte kunne jeg tenke meg også. SPennende 🙂 Jeg har jo SÅ mye planer, jeg synes JEG burde ligge øverst 😀 He-he

    2. Gratulerer med 70 plassen 😀 Men pass deg.. jo høyere opp man er jo verre er det å ramle ned 😛 😀 Noen dager siden jeg var inne å snusa der.. men man må jo legge ut innlegg.. sikkert en sammenheng 😀 God helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg